Capecod is your friend?

Naja … hoe staan jullie er tegenover? … mijn verhaal? … ik heb tot op zekere hoogte een hekel aan krasjes, ., de eerste is sowieso pijnlijk :grimacing: maar voordat je het weet heb je nummer 2 te pakken …

Ikzelf ben er in die zin een lunatic in dat ik vanaf mijn aankoop de eerste krasjes er grotendeels weer uitpoets met capecod (voor ong 70%) totdat je op een gegeven moment een status quo bereikt waarbij je dusdanig krasjes hebt dat het weer een geheel vormt … en daarna laat ik het de vrije loop …

Klinkt allemaal bijna pathologisch, maar zijn er meer die hun ‘peperdure’ horloge zo behandelen??? Ik vind de resultaten die ik bijv bereik op de gepolijste sluiting van mijn Rolex nl wel de moeite waard! (En bij tijd en wijle neem ik mijn andere horloges ook zo onder handen)

Naja … benieuwd naar jullie mening!

1 like

Neh, gaat te veel glimmen op mn toolwatches :sunglasses:

Hooguit dat ik t op mn Radiomir doe.
Oh wacht, wel es gebruikt om de patina v mn Magrette te verwijderen. Blinkte als goud, om niet veel later er weer als een beschimmeld hoopje uit te zien :upside_down_face:

2 likes

Op budgethorloges staat experimenteren vrij toch??? :crazy_face::crazy_face::crazy_face:

3 likes

Je mag op mn Marina Militare experimenteren :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Heb een Karwei-versie gebruikt op een band, en dan enkel in 1 richting opschuren tot de krasjes niet meer zichtbaar waren.
De band is nog mooi mat, maar heb ook een grove structuur gebruikt.

Ik gebruik het zeker! Ik ben altijd zeer voorzichtig met mijn horloges, maar desondanks krijg ik hele fijne krasjes mettertijd en met Cape Cod breng ik het horloge terug in de staat die het was :sunglasses:

2 likes

Ik neem aan dat je dit alleen doet op delen die gepolijst zijn? Wat doe jij als er krassen zitten op het horloge met een matte afwerking?

Je zou het eens kunnen proberen met Garryson schuurblokken. Uitleg in dit Topic.

1 like

Dan ga ik even langs de bouwmarkt :grin:

9 likes

Wat is dat?

1 like

Gewoon een schuurblokje korrel 100 :face_with_monocle:

4 likes

Wat een verbazingwekkend resultaat! Goed, man. Dat moet ik onthouden.

1 like

:rofl: Dat is voor jou (en mij) vanzelfsprekend maatje, maar niet voor iedereen…

1 like

Inderdaad ik sla die ook even op


Werkt als een tierelier! Ik pak meestal een grove korrel en werk het daarna af met een fijnere korrel.

5 likes

Het is een maatje, maar met mate :smile: Ik gebruik het eigenlijk niet echt voor kleine krasjes, maar meer om grotere krassen (in goedkopere horloges, op gepolijste delen) minder te laten opvallen. Zo kun je met Cape Cod ‘bandenwisselsporen’ redelijk goed wegpoetsen bij horloges waarbij de onderkant van de lugs gepolijst is (SKX bijvoorbeeld).
Ook heb in mijn NY0040 wel eens in het grind laten vallen op de gepolijste zijkant met een aantal kleine matte vlekjes/putjes als resultaat, daar was na een voorzichtig poetsbeurtje met Cape Cod weinig meer van te zien.

Ik bewaar het trouwens wel ergens anders dan mijn andere horloge-spullen, de geur trekt anders in alle banden, boekjes en zelfs gereedschap.

1 like

Ik gebruik cape cod eigenlijk bijna nooit. Ik heb vooral brushed horloges.

Ik wil wel eens ooit een metalen band met een schuurspons of kleine korrel schuurpapiertje bewerken, zeker als het niet zoveel bijzonders is.

2 likes

horloges zijn er om gebruikt te worden = krassen.

1 like

Het enige wat je met cape cod eruit krijgt zijn swirls, echte krasjes werkt niet.
Wel geprobeerd maar laat het nu lekker in de kast liggen.

2 likes

Is dit een grap of… ?

1 like