Heb je zeker gelijk in - maar ik ben bang dat veel mensen het gaan zien dat hij 8 jaar lang zonder service kan tikken, en als ze na 5 jaar een offerte krijgen van €500 verbaasd zijn.
Bij onderstaande opmerking zou ik denken dat jij bij die mensen hoort
Cartier is de laatste tijd goed bezig, gave horloges met toegegeven een uitgesproken stijl waar je wel of niet iets mee hebt. Ik hoop ooit voor een leuk bedrag een Clé de Cartier Mysterieuze te kunnen kopen:
Wat een zelfoverschatting zeg… 8 jaar kom op
Wel echt een tof horloge
En, die garantie blijft alleen geldig als je hem keurig volgens het onderhoudsschema bij de AD laat servicen. Dus zodra je lokale, favoriete horlogemaker hem openschroeft is het voorbij.
Kia, ook al zo slim: 7 jaar garantie = 7 jaar ook onderhoud mogen uitvoeren. Daar verdienen ze hun geld mee
En toch volgen de Europese autoproducenten niet?
Nog even en hoe korter de garantie, hoe beter
Mooie Santos !
Eigenlijk gewoon dus weer een commerciële zet van de High End Brands.
Geef een extreem lange garantie periode maar alleen als de klant zijn horloge volgens de voorschriften laat onderhouden bij det desbetreffende merk voor de absolute hoofdprijs.
Ten eerste is de kans dat er dan iets onder garantie moet worden vervangen al tot het minimum beperkt en als er al een garantieclaim komt hebben ze de kosten op voorhand al lang en breed terug verdiend aan het reeds uitgevoerde verplichte onderhoud.
Begin steeds meer op een goed georganiseerde criminele organisatie te lijken die Zwitserse horloge industrie.
Mocht een van mijn horloges service nodig hebben dan gaat het sowieso terug naar de producent. En je hoeft geen gebruik te maken van je garantie, net zoals je geen Zwitsers horloge hoeft te kopen.
Maar idd erg netjes van Cartier. Ze timmeren duidelijk aan de weg.
Hyundai en Kia weten dat de auto’s over het algemeen heel blijven. Dat kunnen helaas de meeste Europese merken niet zeggen…
Exact, nu raak je de kern, hoeveel vertrouwen heb je in je eigen product?
Als je zo’n lange garantie geeft: Genoeg. Ik vind het netjes van ze
Je laat het horloge bij een externe partij onderhouden, maar verwacht wel dat de garantie van de fabrikant blijft gelden!?
Verwacht je ook haal en breng service bij onderhoud van de fabrikant?
Precies, de horloges gaan voor onderhoud naar de producent. Niemand heeft er meer verstand van dat merk dan het merk zelf. Ook bij vervanging van onderdelen geen surrogaat, alleen origineel graag!
Tja, zo kan je van iets positiefs ook weer iets negatiefs maken………
Leuk om te zien.
Was mijn eerste “dure” horloge destijds gekocht bij Jaap Ligtenberg op het Waterloopplein. Hij zat toen nog in zo’n grijze keet
Heeeeel lang geleden.
Ook bij Panerai 8 jaar Garantie onder dezelfde voorwaarden.
Blijkbaar gaan alle Richemont merken dit dus doen. Aantal hebben het al doorgevoerd, de anderen zullen volgen. Richemont beleid.
Het is een pertinente leugen, dat onderhoud verplicht is bij de fabrikant. Het is een even-pertinente waarheid, dat de Aziatische merken Kia en Hyundai hun producten genoeg kennen om deze termijn aan garantie te bieden.
Al sinds 2010 meen ik, is het in de EU verboden dit soort van ‘koppel-verkoop’ toe te passen op ‘product + onderhoud’, te weten bij de auto-industrie in het bijzonder. De product-garantie kan dus niét vervallen hierdoor, omdat de plaatselijke garage er aan sleutelt c.q. onderhoud pleegt aan de auto.
Het was destijds zó hilarisch, dat de EU zelfs álle garages gelijk ging stellen in deze kwestie ook, zó dat álle ‘kwikfit-achtige’ garages hierbij werden gelijk-geschakeld met ‘dealer-garages’ en ‘algemene garages’.
N.B. : voor de duidelijkheid: of dit ook zó is geregeld voor de horloge-industrie, weet ik niet