euh, Wouw!
Voor het eerst dat een Skelet classy is wat mij betreft.
euh, Wouw!
Voor het eerst dat een Skelet classy is wat mij betreft.
Dat klinkt welhaast als een poëtische aanhef, uit de gelimiteerde garantievoorwaarden van een Shakespearediaans object ⊠of bent gij het, Brutus?
Overigens, geheel terzijde, tussen gelijk hebben en gelijk krijgen zit vaak een wereld van frustratie.
Zo is het. Ik betaal liever wat meer voor bijvoorbeeld de zekerheid dat er geen aftermarket onderdelen gebruikt worden, omdat een onafhankelijke horlogemaker geen originele onderdelen kan krijgen. Oftewel, ik ga ook gewoon naar een door de fabrikant erkend service center.
Maar dan zal de uurwerkmaker wel gecertificeerd moeten zijn door het betreffende merk, zodat deze ook originele onderdelen krijgt om het horloge volgens de door het merk voorgeschreven richtlijnen te servicen. Bij veel Zwitserse horlogemerken is het zo dat je geen onderdelen krijgt en het kan dus niet zo zijn dat een externe uurwerkmaker een uurwerk serviced met niet originele onderdelen en dat het merk dan toch nog eventuele garantie zou moeten geven. Veel juweliers in het hogere segment hebben door diverse merken gecertificeerde uurwerkmakers in dienst.
@guus1, de Zwitserse horloge-industrie heeft - net als in de eind '70âer jaren / begin 80âer jaren - gewoonweg weer eens geen beter antwoord op de Aziatische innovaties dan reageren met âdit soort praktijkenâ.
Correct ! (tenzij de clienten van deze dure merken geen problemen hebben met aftermarket onderdelen - die niét-OEM zijn - bij service en onderhoud geplaatst in hun horloges)
Welke bedoelt u?
Who needs garantie van de OEM, als de garantie overgaat op de plaatselijke favoriete horlogemaker, die met niet-OEM onderdelen de hele horloge-zaak prima laat functioneren, de luxe horloges incluis ? Er zjn in mijn bekenden-, familie- en zakenkring toch genoeg rijke mensen, die het âzilchâ interesseert wat voor afkomst hun horloge-onderdelen hebben, ook al is hun horloge ⏠5000,-- + of ⏠7500,-- + waard, marktconform per merk.
Voor de echt-rijken is een horloge van ⏠5500,-- âpetty cashâ, echter de âwanna-havesâ zijn van âwel wĂllen, maar niet kĂșnnenâ en hangen zich zogezegd op aan de dure merken [vele van deze mensen vormen het horlogeforum, als leden]. Op hen is de eerste alinea van toepassing.
De rijken zijn niet voor niets de âhavesâ t.o.v. de âwannaâsâ en de âhave-notsâ in het slechste geval. De laatstgenoemden gaan voor de replicaâs.
De samenleving heeft de lagen-bevolking gecreĂ«erd om juist geen âlastâ te hebben van de âwanna-havesâ en de âhave-notsâ. De samenleving wordt geregeerd (duidelijk en goed voor de eigen groep) door de echte-rijken, t.w. de industriĂ«len en de elite [super-rijken], soms één- en dezelfden).
N.B.: ik wil een lans breken voor de als 2de en 3de genoemde groepen van mensen, dat ook zij hier op het horlogeforum zonder schaamte hun horloge(s) durven te laten zien en durven te bespreken. Zonder zich zogezegd op te moeten hangen aan de 1st genoemde groep van horloge-adepten.
TouchĂ© ! (Ik doel echter met âAziatische innovatiesâ op de SpringDrive van Seiko en de HA Quartz van eveneens Seiko, echter door Grenchen âgekaaptâ voor eigen doeleinden).
De PCO Group is ook zover dat dit zou kunnen: 10 jaar garantie bv. op al hun Peugeots, Citroëns en Opels.
Zij gaan echter niet hun nieuw-auto markt ondergraven met âeeuwig-rijdendeâ dergelijke-garantie autoâs.
Vandaar, dat de slimme PCO Group niét zal volgen, @Stokmans.
Iedereen kan garantie geven maar dat was de vraag niet, buiten dat hadden we het over horloges
Daarom ook: âmogen onderhoudenâ. Genoeg mensen die zonder enige twijfel altijd naar AD zullen gaan, auto of horloge
Volgens mij is de discussie ontstaan bij autoâs, maar vervolgens algemeen doorgevoerd.
Daar ben ik het vollstÀndig mee eens.
Laat me raden. Quartz liefhebber?
Het klinkt misschien heel gek maar sommige mensen hebben liever originele onderdelen in een horloge van, laten we zeggen âŹ7000,-
Maar dan vervalt de garantie natuurlijk wel, en terecht lijkt me.
Garantie op horloges (van gerenommeerde merken) is vrij nutteloos over het algemeen, als je ziet wat er precies onder valt.
Garantie is op productiefouten. Daarnaast ben je nog beschermd door de wet. ( Non Conformiteitsbeginsel )
Garantie heeft wel degelijk zin, maar je moet wel realistisch blijven in je verwachtingspatroon betreffende garantie.
Reageer dan niet op reacties buiten de gestelde vraag en de onderhavige industrie van onderwerp, t.w. de horloge-industrieâŠ
we hebben het in dit topic over een Cartier horloge van zoân slordige 5k, dan ga je toch geen paar honderd euro bezuinigen op een keertje onderhoud na 5 jaar.
Ik kan best lekker handelen maar dat (28% korting) kreeg ik niet voor elkaar bij de AD
Inderdaad.