Ik dacht eerst, niet echt geslaagd ontwerp, maar na het lezen van het artikel kan ik het meer appreciëren.
Bijzonder en bijzonder lelijk.
Wel een interessant artikel bedankt
Voor het delen.
Ferme provenance heeft dat horloge. Mooi verhaal idd.
Op het eerste gezicht dacht ik dat het ontwerp gebaseerd was op een klapband maar het moet dus een soort tulband voorstellen
Je hebt nog nooit naar Le Dakar gekeken?
Had gekund na de cartier crash
Ik ken de bestaansreden van dat ontwerp, maar ze hadden het design beter op Parijs kunnen inspireren dan op Dakar. Als ik die rally-coureur was geweest was ik innerlijk beledigd geweest over dat cadeau, en had ik 'm rechtstreeks verpatst.
Man, wat is dat ding foeilelijk. Een sjaal om je pols. Van goud. Stelletje mafkezen. Doe mij mijn Santos maar. Zelfs Lawrence of Arabia pakte liever een Tank.
Inderdaad. Het simplisme ook. Zo cheap. “Oh, iets met Afrika, we doen wel een gouden tulband of zo”.
Hahaha… ja, als je het zo beschrijft is zou het bijna nog licht racistisch kunnen zijn ook. In Senegal dragen ze vaker een Kufi, dus die Tagelmust/cheich is eerder een Tuareg dingetje, ook al dragen overgebleven Songhai ze nog steeds wanneer ze de woestijn in gaan. A propos Songhai:
Fantastische aflevering over een vergeten stuk geschiedenis.
nog een ander leuk artikel:
Een zeker ‘noble savage’ gehalte heeft het wel, ja. Maar duidelijker is de luie en stompzinnige letterlijkheid waarmee dit soort ontwerpen ergens naar verwijst. Het is lastig om te bedenken hoe je het minder subtiel en smaakvol zou kunnen aanpakken.
Nou ja, niet mijn ding zeg maar. Dank voor de tip overigens, die gaat op de lijst.
Gelukkig voor de koper is hij/zij anoniem gebleven. Wat een afgang.
Welke lijst bedoel je dan wel?
“Watch Later”
Ah, je moet zelf horloges ontwerpen om een mening over een ontwerp te mogen hebben? Daar was ik niet mee bekend, maar excuses hè!
Subtiele en mooie verwijzing:
De Cartier Cheich:
Omdat het de verkeerde vraag is.
Goudkleurige SAND-BLASTED kast of zo. Ik ben geen ontwerper, toch behoud ik mij het recht voor om een ontwerp niet mooi te vinden. Want waarvoor ontwerp je? Voor de consument, oa. voor mij dus.
Niet?