Cartier echt? Nee, echt nep.

Hoi! Ik heb een Cartierklokje gekregen van iemand, maar ik heb behoorlijke twijfels of deze wel echt is. Ik kan het model niet terugvinden, maar ik weet inmiddels wel zeker dat het echt goud is. Dat is voor een nepperd ook wel weer vreemd toch?

Ik ben hier net nieuw en ik weet niet hoe ik dat moet doen :joy:

1 like

1 like

Dit is een neppert, helaas

1 like

Welterusten

1 like

Dat is geen Cartier en ook geen goud.
Hooguit verguld.

Denk dat de scheve letters van ‘quartz’ dat ook al wel een beetje weggeven

4 likes

Idd hooguit, maar het zou mij verbazen.

1 like

Waar baseer je dit op?
Ik heb geen enkel aanknopingspunt om aan te nemen dat het “echt goud” zou zijn.

Er zijn trouwens wel echt gouden neppers, maar dan heb je het over een heel andere categorie.
Dit is een hele slechte fake. Niveau dat je vanaf de andere kant van de zaal kunt zien dat het géén Cartier is.

Volgens mij is de gouden verf zelf weggesleten op de lugs. Sorry TS. Het is echt nep.

Het feit dat het verguld is wil op zich zelf niet zeggen dat het horloge nep is; Cartier maakte ook genoeg vergulde horloges :wink:

2 likes

Kuch

Ik zeg toch niet dat het geen nepper is, ik zeg alleen dat Cartier ook vergulde horloges maakte.

1 like

Klopt. Maar TS geeft aan dat het óók echt goud is. Dat betwist is dus, naast dat het geen cartier is.

3 likes

Nee dat is het inderdaad niet, hooguit een flinterdun laagje :innocent:

1 like

Dat vond ik dus ook. Ik weet ook dat Cartier maar 4 verschillende kasten heeft en deze valt daar niet onder.
Maar ik heb een goudtest gedaan en tot mijn verbazing is het dus wel echt goud. Overigens heb ik alleen het bandje getest, niet de horlogekast. De band is ook bijzonder soepel en mooi afgewerkt. Daarom heb ik mijn vraag hier op dit forum gezet, omdat ik dit een heel bijzondere uitkomst vind.

1 like

Door de lichtinval op de foto’s lijkt het misschien dat het goud is weggesleten, maar in het echt is dat dus niet zo. Ik heb het idee dat er misschien mee geknutseld is en dat die band er dus van origine niet bij hoort

Vergulden wordt met echt goud gedaan. Dus als je aan het oppervlak van een verguld onderdeel een goudtest doet komt daar uit dat het echt goud is. Maar dat wil dus niet zeggen dat het door-en-door goud is. Daarom vind ik het nut van dergelijke testen altijd twijfelachtig, eigelijk weet je nog niks.

2 likes

Jawel. Hij is nep :rofl::rofl::rofl:

2 likes