Cartier of kul?

Op zoek naar een elegant vrouwen horloge kwam ik dit exemplaar tegen

Nu weet ik weinig van Cartier, maar las ik vervolgens over Catena kasten. Nu ben ik benieuwd naar jullie Cartier-Catena-kennis. Wat is dit, Cartier of kul?

1 like

Waarom zit die kroon er zo scheef in?

1 like

Nog een foto van de achterkant

en om je een reverse image search te besparen…

Ik vind de algehele kwaliteit van het horloge niet Cartier waardig.

3 likes

Zou wel erg ironisch zijn: ik bezocht de website van Theo and Harris nadat ik een van hun recente video’s over “fake/Frankenstein horloges” had bekeken.

Weet je veel van Cartier af?

1 like

Minder dan je zou hopen :joy:

1 like

De vergulde Cartiers die ik ken zijn zgn. “vermeil”.

Dat wil zeggen: zwaar verguld sterling zilver.
Niet cheap ass electroplated.

6 likes

Good call, had dat nog niet eens gelezen. Kul dus weer.

1 like

Lijkt me niet dat die fake verkopen. Best mooie kast, maar ik vind het veel geld.

Dit is geen elegant vrouwen horloge. Op de hoeken is het verguldsel helemaal doorgesleten en kijk de kwaliteit van de wijzers…

1 like

Precies dat. Algehele beeld is: fantasierijk, maar niet wat je van Cartier verwacht.

Ik ga uit van fake.

1 like

Hier in den Bosch is het nu kermis;

dit horloge kan dus zo maar een paar jaar terug uit een van die kermis grijp kasten zijn gekomen…

2 likes

Het is dan ook niet het einde van de zoektocht.

Als in Theo and Harris verkoopt vaker kul?

Iemand hier veel kennis van Cartier? Ben nu wel benieuwd hoe dit zit.

1 like

Wie? Nee, het is meer zo dat ruim 9 van de 10 hier gepresenteerde Cartiers nep zijn.

Het glaasje is handmatig afgeslepen om te kunnen passen, kijk maar eens goed. Dit is echt een horloge om te laten liggen.

1 like

De winkel gerund door de rechter van deze twee :point_down:

Vind het geen geweldig YouTube kanaal, maar dat ze als (bekendere) vintage dealers een fake Cartier zouden verkopen zou mij toch wel verbazen.

1 like

Nou die kop is niet echt een aanbeveling. :sweat_smile: Zoek verder man. Maar OK, je hebt je zinnen er op gezet en je gaat hem toch kopen. Good luck. :smirk:

Ik heb de foto’s goed bestudeert, ingezoomd, gekeken naar de markeringen en de afwerking van het horloge etc.

En ik kan je met 100% zekerheid zeggen, dat ik geen idee heb wat ik aan het doen ben, gezien ik helemaal geen kennis heb van Cartier.

19 likes

Haha ik ga m zeker niet kopen. Ik was benieuwd naar het model. Had ik niet eerder gezien, en daar begon het zoeken. Nu ben ik vooral gewoon benieuwd.

Is dit een fake is met Catena kast (zie link in eerste post) of is het model wel echt en is dit gewoon een matige versie…

1 like

Als je hem toch niet koopt (thank yourself later) gaan wij er verder geen tijd meer in steken lijkt me. :man_shrugging: :slightly_smiling_face:

1 like

Van mij mag je vanavond vroeg naar bed. Zoek ik nog even door :male_detective:‍♂

3 likes