Cartier of kul?

Nou succes er mee. Ik zou nog wel iemand kunnen taggen die het ECHT weet maar die waardeert dat inmiddels niet echt meer Amsterdamse high-end vintage dealer en social-media darling, dus dat laat ik maar.

2 likes

Vintage cartier is janken als je er geen verstand van hebt. Echt een mijnenveld.

3 likes

Ah ja, maar die focust toch alleen op boven de 15k en dan vrijwel enkel AP, Rolex en Patek…

En op tripjes naar Dubai om dergelijke pauperklokken aan het jonge zoontje van een wifebeater te leveren.

3 likes

Cartier is ook een stokpaardje van hem hoor. Maar Omega komt er bij hem niet meer in, da’s voor arbeiders. :upside_down_face:

2 likes

Man man man, ernstig.

1 like

Ja echt, check maar. Geen enkele Omega te koop meer bij hem. Ik hoef het niet eens meer vooraf te controleren.

2 likes

Op de afbeelding hierboven zie je “Cartiers” in Catena kasten (volgens bron)

Vond ik lijken op deze :point_down:

Voor wie nog wakker is (en nieuwsgierig): de zoektocht gaat door naar het vinden van een originele Cartier Ceinture met deze kast.

1 like

Waarom wil je zo graag dit horloge? Gewoon vraagje

1 like

Waarom denk je dat ik ‘m zo graag wil? Ik ben/was nooit van plan een verguld horloge van >$1500 te kopen!

Maar…

1. Als Theo and Harris nep horloges verkopen, is dat (voor mij) wel nieuws.
  2. Mocht ik dit model (als Cetana, dus niet Cartier) vinden voor <€200 dan vind ik ‘m leuk genoeg om te overwegen!
  3. Mocht Cartier ‘m wel in goud hebben uitgebracht, dan wil ik die eens bekijken.

Kortom prima vrijdagavond plezier!

1 like

Kan weinig origineels aan de bodem van de getoonde “Cartier” ontdekken. De tekst is niet diep genoeg en zoals al eerder vermeld door @Bernard zou het dan minimaal een vermeil kast moeten zijn. Ook is het lettertype niet juist.

Waar is het serienummer en de vreemde kroon met groene steen past niet bij het geheel.

4 likes

Hoezo deze insteek? Komt er eens een horloge langs wat interessant is om te beoordelen en dan krijgen we deze attitude.

Alleen ter lering op dit forum is het al goed om hier discussie te voeren. Of we daarnee iemand nou direct helpen bij een aankoop of niet

4 likes

Van een gerenommeerde juwelier.
Als nieuw.

€95.

Jouw portemonnee is blij.

Het meisje wordt ook blij.

Uniek exemplaar.

Fijne vrijdag avond.

6 likes

Ok, dan maar Zomergasten kijken…

OT je onderschat mijn nieuwsgierigheid! Wel leuk ding die Edox, alleen heb ik niks met Romeinse cijfers. Een onhandige eigenschap in combinatie met Cartier, hence de interesse in de wellicht mythische “Cartier Ceinture”. Vond t daarnaast ook leuk dat ie niet langwerpig is, maar “vierkant”.

Dude. Ik ga nog liever een cursus breien volgen. Oh sorry dat ik nog niet ben gaan slapen zoals je opgedragen had. :smirk:

2 likes

Vintage Ceinture ziet er heel anders uit, zie foto uit een handboek van Cartier

6 likes

Dank voor het opzoeken in je boek! Dit was ook het enige model dat ik (als foto) vaak tegenkwam bij het zoeken.

En Ceinture is geen (naam)lijn met meerdere modellen/wijzerplaten?

De “Amsterdamse high-end vintage dealer en social-media darling” heeft er een mooi stukje over geschreven:

Designed in the year 1927 and successfully relaunched as a 12-model line in the early ‘70s. This charming and rarely-seen timepiece is called the Ceinture and was made by Cartier in the early '90s.

Bron: Cartier Ceinture Paris 'Trinity' - Amsterdam Vintage Watches

Er zijn dus verschillende “versies”, maar of het model van Theo & Harris daarbij zit…

1 like

Het was niet slecht bedoeld, vroeg me gewoon gewoon af waarom een vrouwen horloge

1 like

Ik weet niet of het horloge origineel is, maar ik zou het niet zo snel afschrijven. Cartier heeft in de vroege jaren 70 een (klein) aantal vergulden horloges geproduceerd, die geen vermeil waren.
In tegenstelling tot eerdere beweringen in dit topic bestaan er dus electroplated messing en stalen Cartiers van vóór het vermeil-tijdperk dat begin met de introductie van de must de cartier-lijn in ‘77.

Ik zie geen paris op de wijzerplaat en de tekst op de caseback is in het Engels wat er op zou wijzen dat dit horloge door Cartier NY of Londen is uitgegeven. De kwaliteit van de afwerking ligt inderdaad iets lager dan we van andere cartiers uit die periode gewend zijn, want daar was de prijs ook naar. Overigens wordt die kwaliteit nog wel eens overschat. Cartier stond nooit bekend om de buitenaardse afwerking van zowel kast als uurwerk.

2 likes

Wat een cliff hanger… Weet je of een vergelijkbaar model (dus niet het model van AVW) wel door Cartier gemaakt werd?