Cartier of kul?

Het onderhavige horloge is volgens de beschrijving een quartz.
Een antwoord op de bekende vraag “foto van de binnenkant graag” kan hier uitsluitsel geven :slightly_smiling_face:

Kwarts uit de vroege 70e jaren hoef je dan niet te openen, toen waren de uurwerken nog dermate dik dat ze helemaal niet in de kast zullen passen.

Werk al meer dan 30 jaar aan Cartier horloges en heb ook een paar maand in New York op het Richemont Platform gewerkt en daar ook nooit een vergulde messing kast getroffen. Bij invullen op het zoekprogramma voor de aftersales brass + gilded komen er 15 bureau klokken / wekkers van Cartier tevoorschijn.

Nog een aanvulling: onder het kopje Brass vind ik 7 horloges:
image
Dit model komt het dichtste in de buurt en is uit 1978

6 likes

Er klopt volgens mij ook weinig van dat horloge, ik denk dat jij helemaal gelijk hebt.

Zeker de kroon vind ik raar op het model dat getoond is.

In dat geval durf ik met aardige zekerheid te zeggen dat het niet klopt.
Ik zou altijd een eta handwinder verwachten. Cartier was niet een van de eerste adoptieouders van de quartztechniek vanwege door @peterlc eerder genoemde reden

3 likes

Ik snap niet waarom deze jongens dat niet zouden kunnen doen. Waarschijnlijk geen opzet, maar genoeg Insta vintage dealers met matige/slechte kennis van zaken.
Enkele jaren terug zijn er een aantal op het vintage gedeelte van WUS snoeihard door de mangel gehaald, ik weet vrijwel zeker dat zij daar ook bij zaten.

1 like

Die mannen harken keihard geld binnen en in hun filmpjes geef ze wel te blijken dat ze het helemaal gemaakt hebben en zichzelf adoreren.

Als je zo’n vintage winkel serieus wil onderhouden moet je daar aandacht en tijd in stoppen. Voor Christian is het denk ik zijn 4e bron van inkomsten na youtube/patrion, z’n reclameproductiebedrijf en z’n horlogebandenwinkel. Het heeft voor hem echt geen prioriteit.

1 like