Cartier only (Deel 1)

Vind em erg mooi maar knoop nog niet doorgehakt.

8 likes

Heel tof zo. Is dit hun eigen vouwsluiting?

1 like

Ik zeg doen! Ik heb de Santos met witte wijzerplaat. Draagt heerlijk.

1 like

Nee, dat is Cartier’s eigen vouwsluiting. Je hebt bij Delugs de optie om 'm op de Cartier OEM lengte te bestellen zonder gesp of clasp. Aangezien er één leren band bij de Santos zat heb ik die optie genomen, want het overzetten van de clasp is appeltje eitje.

De straps (zowel van Cartier als Delugs) hebben een quick release spring bar aan de kant van de sluiting. Alles, maar dan ook alles aan de Santos is goed doordacht. De vouwsluiting is zelfs zo comfortabel dat ik niet voor een gesp koos. Kun je nagaan.

4 likes

Helder. Ik heb zelf de WSSA0010. Die heeft nog de oude vouwsluiting, wat dan ook direct het enige verschil is met de WSSA0029. Deze is wat lichter van bouw en je ziet geen gaatjes, dus alleen een volledig glad stukje leder. Ik ga binnenkort toch even nakijken of ik ook die quick release bar heb. Moet zeggen dat de doornsluiting van Delugs er ook wel patent uitziet :ok_hand:

2 likes

Staan zat foto’s op internet van een wssa0030, de nieuwe blauwe met de geribbelde bezel heeft ook opgelegde Romeinse cijfers. De opgelegde van die jij wil zijn erg shiny

1 like

Thx @zupermeister !
Ik heb inmiddels een leuke video gevonden met macro-shots: check vanaf 6.39

3 likes

Had deze ook maar vond de opgelegde zilveren cijfers te bling, dus heb ik de witte (ook voor de 2e keer nu)

11 likes

Ik heb de blauwe destijds ook om de pols gehad. Ondanks dat ik gek ben van blauwe dials (heb er meerdere van een ander merk), vind ik dit blauw wat saai overkomen en niet echt pakkend. De opgelegde glanzende cijfers maken de dial wat te druk naar mijn mening. De witte is lekker fris, maar gelijk ook rustig en chique. Mooi is ook het contrast met de blauwe wijzers.

Smaken verschillen uiteraard en dat is maar goed ook :wink:

2 likes

Wit, blauw, zwart is slechts een dingetje…ik ben vooral nieuwsgierig hoe large-vs extralarge modellen na een poosje dragen. Met ronde horloges heb ik daar tegenwoordig een goed beeld bij (mijn sweet spot: 39-42mm). Bij de Santos een grote vraagteken…

Ziet er goed uit! Ik ben ook weer gezwicht voor de medium santos. Zaadje werd weer gepland op de Squale meeting :sweat_smile: Binnenkort ook is kijken naar deze banden. Zijn iets voordeliger dan oem neem ik aan :innocent:

27 likes

Vandaag wezen kijken bij SC naar de Santos. Key takeaways:
*Prachtig horloge, heeft karakter!
*Large is prima, absoluut geen behoefte aan de XL, wel verbaasd dat de links niet zonder tools aangepast kunnen worden als bij de XL. Verwisselen van de band kan wel zonder tools
*I :heart: de grijze of de donkerblauwe

Last but not least, top service bij SC Rotterdam

6 likes

Die blauwe, is Large, toch? Large is de 40 mm

M is de 35 mm?

1 like

Check :white_check_mark:, alledrie zijn de large-modellen (afgerond naar boven 40mm idd). Voor mijn 17.5cm pols, spot on!

Ik heb niet gekeken naar de kleinere (officieel “medium”) modellen. Ik heb wel de Dumont-series (handopwinders) geprobeerd omdat deze heerlijk dun zijn. Deze zijn echter veeels te dressy voor mij. Ik ben iemand die van de wat sportievere horloges houdt en niet teveel wil nadenken met mijn outfit. Ik trek bijv vaak sneakers onder een pak en dan is een dressy horloge imo not-done.

Ja precies.

XL is volgens mij de vorige generatie (Santos 100 XL heten die officieel volgens mij). Die zijn VEEL groter dan de Santos Large

Ze zijn er goed uit ja. Welke wordt het?

1 like

Haha. ik heb de afgelopen jaren te vaak te spontaan horloges gekocht, dus ik wacht tegenwoordig minimaal 1 week met het maken van keuzen voor gimmicks boven de 1k eur :wink:

Zou je wel moeten doen, de medium is perfect als je het mij vraagt, alleen geen datum maar dat vind ik juist een voordeel met rust op de wijzerplaat. Qua pols zou de medium size je niet misstaan lijkt me zo. 35mm klinkt misschien klein op papier maar draagt in realiteit net een tikkeltje groter door z’n vorm.

6 likes

Absoluut eens!! Op een 17.5 pols moet je zeker ook een medium passen. :ok_hand:t2:

5 likes

Medium for the win!

28 likes