Een 2319 of een bicolor/two-tone?
Goeie vraag
Deze prijzen zijn zonder tax, dus ze vallen wat hoger uit. Bij de staal/zwart is er een vertraging en ze verwachten de eerste modellen in april. Het wordt een standaard productie, maar zeer lage aantallen. De meeste zijn ook al gereserveerd. Het zou oorspronkelijk een one off worden, maar dit is nu veranderd…al kan het zo weer anders zijn natuurlijk.
Nee geen two tone. Zoals die van jou ongeveer.
Kwa formaat, draagt ie gelijk aan een moderne santos medium?
Nee wel iets kleiner hoor, maar ik kan dat wel waarderen bij dergelijke horloges. Volgens mij heeft @Tulipan of @Bwatched wel een side by side foto van de 2319 en de huidige medium. Toch mannen?
Als Man ja! Ik heb voor m’n lengte (192 cm) echt een MINI pols. Had deze cartier (vintage) bij iemand op Ibiza gezien, viel me direct op en heb na heb een compliment te hebben gegeven mogen proberen. Was echt instant verliefd! Na enkele keren proberen toch maar de knoop doorgehakt nadat tijdens een Cartier event een vrouw van de directie van Cartier me aansprak omdat ik de Panthere nogmaals probeerde. Ze had nog nooit een vrouwen horloge zo goed zien passen op een “mannen-pols”. Draagt echt heer-lijk! Wil erg graag die goud/zwarte Tank maar die draagt gewoon niet lekker om m’n pols.
@Fargo, @bwatched & @Twan ik heb een tussenoplossing, na wat zoeken…
Mijn 2823 ondersteboven naast Twan’s 2319 en nogmaals mijn 2823, maar dan naast een huidige medium met diamantjes
2319 is de kleinste, dan mijn 2823, dan de huidige medium. Maar ze dragen allemaal goed op m’n 17cm pols. De lug to lug op de oudere modellen is wat langer dus dragen ze iets groter dan de huidige, ondanks de kleinere diameter. Passen passen passen is het devies!
Oh en de huidige bezel is toch een stuk minder dan die ouderwetse vierkante!
Kijk dit maakt veel duidelijk. Thnx.
De medium is voor net de grens (18 cm pols), gezien de oudere modellen er niet veel vanaf zitten moeten die ook wel lukken denk ik.
Helemaal mee eens!
Thanks! Ik was altijd al benieuwd hoe ze zich verhouden naast elkaar qua formaat. Die diameter zegt op papier niet zo heel veel
Alleen schat ik de 2319 van @Twan voor mijn 18-18,5cm pols in als tikkeltje aan de kleine kant.
Thanks!
Tsja, dat is natuurlijk super afhankelijk van je persoonlijke voorkeur. Al hoef ik de bekende voorbeelden waar breed gepolste mannen ‘kleinere’ horloges dragen, niet meer te noemen
Ik kijk steeds vaker naar de Santos. Welke maat wordt over het algemeen het meest gekozen? Ik heb zelf de large gepast maar helaas nog geen medium.
Hoe zit dat met de overige modellen over het algemeen ?
De medium Santos als je van kleine horloges houdt, de large Santos als je van grote horloges houdt , beetje het zelfde als de 36 en 41 mm Datejust discussie . Ik ben zelf een large type
En als je van zowel kleine als grote horloges houdt?
Hokjes
Dan zou ik voor de mannen versie gaan
Daarnaast vooral afhankelijk van de polsmaat. Ik heb zelf 16,5 cm polsen en dan staat de large echt als een vlag op een modderschuit. Evenals de tank XL die mij bij eruit ziet als een soort eetkamertafel om de pols.
Kan je van houden natuurlijk, maar dan zou ik de keuze voor een merk als Cartier niet helemaal snappen.