Cartier only (Deel 1)

Ik moet niet te veel in dit topic komen, man wat groeit mijn verlangen naar een santos hier door :heart_eyes::drooling_face:

2 likes

Dat is toch wel het leuke aan de hobby. Heb je al een voorkeur?

1 like

Filipucci heeft een mat zwart aligator bandje (zonder gesp) voor €295.

2 likes

Mooi voor een XL Dumont inderdaad. Mocht je er eentje voor een L zien, dan hoor ik dat graag.

Etsy?

Jammer, dat zag ik er niet aan af. Zag i.i.g. dat ze verschillende (cartier) banden hebben. Ook voor een Santos bijvoorbeeld.

24 likes

Haha Jah dat is wel waar, moet van mezelf alleen eerst m’n aquis verkopen. En ik ben een beetje band dat die niet heel snel zal verkopen. Voor er een santos mag komen. Voorkeur gaat sterk uit naar de normale met witte plaat. Maar nog niet uit over het formaat. Aan de ene kant zou ik zelf zeggen de large. Want heb wel een aardige pols met 19,5cm. Maar Jah medium is wel meer zoals Cartier hoort.

1 like

Eerst maar eens lekker gaan passen dan :blush:. De large gaat goed passen op 19.5cm denk ik.

2 likes

Toevallig heb ik nog een tripje Rotterdam met lunch tegoed van een maat van me, voor m’n verjaardag haha :sunglasses::ok_hand:t2:

1 like

Een 42mm Pasha
Twijfels ook omdat de “pushpin” linksboven krom is en er een nieuwe band aan moet
De Pasha groeit

2 likes

Zit stiekem ook nog met een schijn oog naar een tank must xl te kijken. Mooi bewerkte wijzerplaat :ok_hand:t2:

1 like

Die heeft een aardige tik gekregen, de pen is wel eenvoudig te vervangen maar als die zo verbogen is dan heeft het uurwerk en de wijzerplaat ook een beste klap te verduren gehad. Kans op een verschoven wijzerplaat en weg geslagen olie moet je dan eventueel incalculeren.

Horloge is geserviced maar toch
Thnx voor de tips

Dan is de service niet door een Cartier horlogemaker uitgevoerd, zo’n verbogen pen laat je NIET zitten of het is na de service gebeurd met de risico’s waarop ik wees.

Maar misschien ben ik te kritisch!

Denk dat je gelijk hebt…
En zo’n originele band kost ook niet weinig.

1 like

Dat weet ik niet hoor; ik zou deze bij voorbaat ook al overslaan :grimacing:

Thnx heeren!

Terrasje met een jasje :ok_hand:

15 likes

Ben gisteren toevallig op bezoek geweest bij Olaf van Dstraps in Alkmaar om een band samen te stellen. Hele vriendelijke vakman en een heerlijke collectie leer om uit te kiezen. Als je zelf iets samen wilt stellen zeker een aanrader om eens bij langs te gaan!

2 likes