Cartier only (Deel 1)

Hoef ik niet te proberen. Dan slaap ik op straat. Het geld is er wel en ben wel aardig gecharmeerd van de Mark XX. Maar nee dat zou oorlog betekenen :joy:

1 like

Hahah wist het en ik wou zeggen volstaat pols van 19,5cm ook. Maar meten is weten en dat leert ineens dat mijn pols onder de 19cm zit. Dat klopt ook wel want ik ben weer een paar kilo lichter. Moet wel zeggen het cleane van de medium zonder datum staat me wel aan nu ik er zo over na denk. Maar voor de large geld dan gelukkig weer dat de datum op de 6 staat. Ik stuur je morgen wel foto’s haha. Uit eindelijk kan ik pas de keus maken als ik ze beide weer om heb gehad en dat zal morgen pas zijn.

1 like

@MrMojo @Michiel23 wel lekker clean :sweat_drops:

1 like

Werkt voor mij met m’n 18,5 prima. Sterker nog, een 29mm vintage doet het al prima. Vierkante horloges dragen groter dan je zou vermoeden en een Cartier hoort elegant te zijn, niet bonkig.

Voor hetzelfde geld kom je met een Tank thuis. Of een Americaine, die zijn ook geweldig. Of een gewone Santos Dumont.

Passen kan verrassen.

3 likes

Jah dat spookt wel door m’n achterhoofd. Zo hoort Cartier te zijn. Maar goed ik moet er zelf ook prettig bij voelen en ik ben niet elegant 🥲 Jah idd vind de tank must xl ook wel wat hebben, iknow iknow ook aan de maat. Maar heeft een mooie afwerking op de wijzerplaat :joy:

17 likes

Ik ga hem steeds mooier vinden :ok_hand:

2 likes

Ook tof, wat voor uurwerk? Want mis stiekem beetje seconde wijzer. En ik ben eigenlijk wel een sucker voor stalenband

1 like

Wssa0032. Handwinder en dat is wel cool. Ik zou hem eens passen als je toch daar bent. De santos de Cartier is zeker veelzijdiger en daar ging ik aanvankelijk ook voor kijken. Ik was echter meer onder de indruk van dit model. Elegant maar kan ook prima met mijn huispakje aan en oogt dan best sportief :wink:. Ik heb zelfs al hier en daar wat complimentjes gehad.

Mbt de santos de cartier medium of large zeg ik met mijn 17.5cm pols medium. Ik heb ze beide geprobeerd en dan is medium toch een stuk beter in verhouding / meer gedistingeerd.

3 likes

Meestal doen de Richemont merken het allemaal een beetje op hetzelfde moment.

1 like

Heb nog geen handwinder. Denk dat het ook wel zijn charme heeft idd. Jah laat wel van alles uit de kast trekken. Ben er dan toch haha. Ben benieuwd waar ik mee thuis kom morgen. Stap gelijk morgen om 10 uur binnen so stay tuned zou ik zeggen haha

1 like

JLC dan ook waarschijnlijk?

1 like

Veel plezier en succes met de keuze. Laat je geen goud aansmeren hé :grinning_face_with_smiling_eyes::sunglasses:

1 like

Yep……kan een paar dagen verschil inzitten maar het wordt opgelegd vanuit Richemont.
En niet altijd allemaal dezelfde percentages hoor, dat kan per merk verschillen.

1 like

Ik zou voor dit horloge ook gaan voor een medium. Op de pols vind ik het bij deze mooier dat je een deel van de band ziet. Heb zelf 18.3cm polsen, en heb een explorer 36mm, de klassieke maat! De Santos in de medium maat zou mijn inziens de perfecte aanvulling zijn op je grotere hologes. Ook als je hem meer dressy op de lederen band gaat dragen. :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

En heel veel plezier morgen! :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Met passen, een maandje geleden, vond ik de medium te klein voor mijn 18,5cm pols.
De medium heeft bij mij geen wrist presence, echt niets, nop, nada.
Daarom toch voor de large gegaan.

9 likes

Ik hou idd er wel van om de band te zien. Maar zie dat bij mijn grotere ook al wel en die verhouding vind ik wel mooi. Zie soms mensen met medium die mijn inziens te veel band zichtbaar hebben zeg maar. Maar om een of andere reden spookt de medium wel door mijn hoofd vanavond. Wat doen jullie me toch aan haha :joy:

2 likes

Je nog ongeduldiger maken voor morgen :wink:

1 like

Heeeel verveeeeleeeend :grimacing:

1 like