Cartier only (Deel 1)

Ben ik niet zo bang voor die polijsten ze bij een AD voor 45 euro weer als nieuw

daarbij is het een gebruiks voorwerp daar mag best leven op zitten

1 like

Eens. Ik vond het toch wel lastig om hem netjes te houden :innocent: Maar ik zit wel met een schuin oog weer naar een santos te kijken. Heerlijk comfortabel horloge.

1 like

Aaah ok dan is die blauwe wel een coole optie. Net wat stoerder en andere wijzers.

1 like

Ah is die alweer weg? Heb ik gemist.

Met mijn two tone santos was die bezel echt niet goed te houden toch jammer wel

1 like

Wat is nou eigenlijk het grote verschil tussen de Cartier automatic en de quartz? Behalve de prijs en de ene op batterij?

Heeft dit bijv. te maken met de levens duur en onderhoud of is het verschil tussen behoudende waarde of waarde oplopend? Of is het meer een traditionele ding…

Ik wil er namelijk ook 1 gaan kopen, maar als bijv. de onderhoud van een Cartier automatic duur is, en ik heb van horen en zeggen dat niet elke juwelier de originele onderdelen kunnen krijgen. Vind ik het een moeilijke keuze.

Ik bedoel als ik automatic haal en er is iets mis mee dan wil dat het onderdeel vervangen wordt met het originele onderdeel. Om z’n waarde te behouden, en niet met een replica en de waarde daalt. Of dat die opgestuurd moet worden naar Zwitserland en een rekening krijg van een nieuw horloge.

Dan is daar integen een quartz weer makkelijker. Maar wat is de levensduur van zo’n batterij?

Wat zijn jullie ervaringen met de Cartier’s?

Bijvoorbeeld voor de Santos Dumont (large) claimt Cartier ongeveer 6 jaar

En voor de solarbeat zelfs 16 jaar heb ik gelezen op Hodinkee:

1 like

Als ik het zo zie zijn cartiers voornamelijk. Vierhoekig. Zit daar een bepaalde idee achter? Of is dat gewoon het idee achter Cartier en hun stijl?

1 like

Bedankt! 16 jaar is best lang!

Leuk kort filmpje over de vormen van Cartier.

4 likes

Met de mijne ook niet, vandaar dat hij vertrokken is. Maar ik vind hem nog steeds erg fraai

Morgen!

En die service kosten. Dat heb je ook niet elk jaar. Alleen als je automatische horloges van dit soort merken koopt heb je gewoon om de 5/7 jaar kosten van een paar honderd euro. Als je dit niet wilt er niet aan beginnen :slight_smile:

Verder is quartz ook niet altijd goedkoop. Heb ervaring met een oude tank Must de Cartier. Moest iets vervangen worden. Was toch 300 piek omdat ik origineel cartier wilde :slight_smile:

Verder is het genieten hoor een mooie Cartier :slight_smile:

13 likes

Bijna geen enkele juwelier kan onderdelen van Cartier kopen. In Nederland zijn er wel een aantal door Cartier gecertificeerde horlogemakers maar die moeten de uurwerken ook insturen om een nieuw uurwerk terug te ontvangen op ruilbasis.

Kwarts full service begint bij € 300,- en een automaat bij € 495,-

2 likes

25 likes

Large gaat het worden, past beter bij mij

2 likes

Mooi vooruitzicht. Dan ga ik voor de Medium, als de passessie bevalt :grinning:

2 likes

Daar is ie dan de Large blue Santos :grinning:

47 likes

Zo dat heb je snel geregeld! Proficiat

1 like

Meteen toeslaan als het kan :laughing:

1 like

Wow, dat is schakelen! Mooi zeg. Twee blauwe platen in je collectie nu.

1 like