Cartier only (Deel 2)

Weet je zeker dat het materiaal van de wijzerplaat goud is? Komt bij Cartier zelden voor.

1 like

Dat is wat ik heb gelezen en ook heb begrepen uit mijn contact met een professionele horlogemaker die hetzelfde horloge in eigen collectie heeft. Hij gaf aan dat de dikte van die gouden wijzerplaat een van de redenen is dat het horloge relatief dik (9mm) is t.o.v. het 2mm dikke uurwerk.

De guilloche op deze CPCP modellen is ook wel echt anders dan op een reguliere Santos of zelfs Tank Louis.

12 likes

Klopt deze PT Tortue uit de CPCP collectie heeft inderdaad een 18 krt gouden wijzerplaat. Dikte van de wijzerplaat valt mee [ 0,7 mm ] maar de guilloche op deze uitvoering is dieper gesneden.

Het horloge is een plaatje door de eenvoud en hoog afwerkingsniveau . :ok_hand:

7 likes

Helemaal eens! Ben er erg blij mee. Een van de meest aparte details vind ik dat het glas dat zicht op het uurwerk geeft in de achterkant ook bol is, omdat het horloge bol meeloopt met de pols. Is me nog nooit eerder opgevallen dat een horloge dat heeft.

Ik kan helaas nergens uitsluitsel vinden of de guilloche op deze wijzerplaten op de traditionele wijze is aangebracht of wel machinaal (als in moderne laser of cnc machine).

Cartier liefhebbers en bezitters.
Ik hoop op korte termijn (vandaag) ook lid te worden van dit topic met een:
Cartier Tank must large.

Hiervoor wil ik wat mooie bandjes aanschaffen (staal en leer). Ik heb wat inspiratie opgedaan in dit topic en mijn oog is voor staal op de Forstner Beads of Rice gevallen.

Leer/nubuck (zwart, groen, baby blauw en bruin) weet ik het nog niet zo. (19-16mm)
Ik kom Delugs tegen en Molequin als opties.

Delugs is goedkoper en hebben speciale ‘tank banden, welke naar hun zeggen extra plat zijn voor bij de lugs’, mooi maar veel is niet voorradig.

Molequin is wat duurder, er is meer op voorraad, echter een band dikte is niet gespecificeerd.
Zijn deze banden naar jullie ervaring mooi passend en niet te dik bij de lugs??

Evt nog andere tips voor een goede leverancier?

(misschien overbodige vraag maar ik wil een miskoop van 3 a 4 bandjes voorkomen)

2 likes

Om de laatste 15 ook nog te verkopen, een beetje extra reclame in dit mooie gezelschap: De HF 2024 verjaardagskalender voor het goede doel, getekend door @Jurk. Volledige opbrengst gaat naar KWF. Bestellen kan via de webshop van Watch Fellows

1 like

Bulang & Sons

2 likes

NA.

31 likes

Proficiat. Heb er overigens tal van molequins op gemonteerd, nooit problemen mee gehad.

1 like

Watchworks Haarlem. Vergelijkbare banden als molequin maar een stuk vriendelijker geprijsd

3 likes

Betreft de Santos Dumont van @Paraflex die ik errug gaaf vind!

Draagt heerlijk en is gewoon een übercool horloge. Vind zelf de volledig (rosé)gouden Dumont het mooiste, maar ook die van @rorymoer (Tortue?) vind ik echt fantastisch.

Maar eens wat research blijven doen :wink:

21 likes

Sjiek of beter Chique. Mooi!

1 like

Thanks!

Ik heb hem in Maart aangekocht, maar nog nooit gedragen. Helaas krijg k er geen gevoel bij om de pols.

1 like

Bij mij was het (tegen alle verwachting in) meteen een klik :sweat_smile: Als iemand mij dat een jaar geleden had gezegd, had ik alleen maar gelachen. Wat jammer dat het voor jou niet werkt. Als je iets anders op het oog hebt, zou ik hem denk ik in het blauw slingeren.

1 like

Ja ik vind hem schitterend om te zien, alleen geen klik mee helaas. Is tevens de enige cartier die ik nooit draag.

1 like

Foto van vorige week, deze krijgt de meeste draagtijd

12 likes

:+1:t2: ook erg mooi! Bij mij komt er ook wel een keer een Cartier bij.

1 like

Die staat inderdaad top!

Zijn ook je beste opties. Ik heb nu zelf ook een bandje van Molequin erop, en je hebt oneindig veel toffe opties. Verder kan je altijd ook even bij Rios kijken, misschien hebben ze daar ook nog.

Zelf geen ervaring mee maar Handdn lijkt ook een prima partij, ik zit al een tijdje te kijken omdat ze leuke kleuren maken voor bij een vouwsluiting. Die heb ik namelijk thuis liggen van de Tank Solo en die past ook zonder problemen.

Enige waar ik moeite mee had was een kalfsleren band met kroko print van Rios die er lastig op ging, maar uiteindelijk wel lukte.

Enige waar je op moet letten bij een band met quickrelease pins is of de pins goed zijn. Heb een keer een bandje van Delugs gehad waar die wat versleten leken en door de inkepingen achter in de kastpoten niet goed vast bleek te zijn gegaan. Toen hing het horloge later half los in mijn jas. Met Molequin verder nooit problemen gehad

9 likes

Bedankt voor je uitgebreide reactie en tips hier kan ik zeker nog wat mee.

1 like