Cartier only (Deel 2)

Santos Medium op Cartier website 7.7 en op S&C 8.2
Komt er een verhoging aan?

Ik was in april in de boutique op de P. C. Hooftstraat. Daar werd aangegeven dat als ik iets wilde aanschaffen ik dat het beste voor mei kon doen ivm een verhoging. Hij is er nog niet maar zit er wel aan te komen.

2 likes

Ik kreeg in diezelfde boutique hetzelfde te horen inderdaad. 8.2 lijkt me nog alleszins competitief voor een santos.

1 like

2 jaar terug in mei een santos gekocht vlak voor de prijs verhoging. Als nu alweer de geruchten gaan denk ik dat mei hun moment in het jaar is om prijzen te verhogen.

1 like

Overpriced als je het mij vraagt. Uurwerk is voor een in house niet goed te noemen. Dan heb je bij een OP toch echt meer waar voor je geld in mijn ogen voor €6.700.

Klopt. Uurwerk is niets speciaals, maar een OP is natuurlijk ook een saai blote billen instap-Rolex terwijl de Santos gerust een icoon genoemd mag worden.

De constructie van band en kast i.c.m. de prijs zijn best competitief vergeleken met IWC Mark XX en ingenieur, Zenith Defy, GP Laureato, etc.

Ik heb er verder niks mee en zou altijd voor een Datejust of Aqua Terra kiezen voor dit geld. Maar toch.

3 likes

Ik vind het uurwerk zo slecht dat ondanks dat rest ik het afzetterij vind. Prima dat er geen cosc, metas of whatever top uurwerk in zit. Maar kom dan ook niet met een slecht presterend in house. Gooi er dan lekker een ETA in en maak hem goedkoper. Zal je waarschijnlijk niemand over horen. Want het is meer het uiterlijk van het horloge.

Icoon zeker. Jammer dat het slechte uurwerk het zo voor mij verpest heeft.

3 likes

Ik kan er zelf weinig zinnigs over zeggen maar weet dat ik een oud-werknemer van Cartier en tevens horlogemaker sprak. Ik vroeg naar zijn mening over de switch van het merk naar dit in house uurwerk. Hij vond het jammer dat het leek alsof de horlogemakers niet waren betrokken bij de constructie en de kwaliteit van schroeven en bruggen werd zelfs vergeleken met Chinese makelij.

3 likes

Jah dat is toch zonde, terwijl ze wel een masse mysterieuse kunnen maken. Dus qua horloge maken kunnen ze volgens mij echt wel wat bij Cartier.

2 likes

Een eenvoudige quartz hier :innocent:

17 likes

Ben echt megablij met m’n stalen Dumont, maar voor deze ruil ik hem meteen in :heart_eyes: Mooiste Cartier aller tijden voor mij persoonlijk.

Vooruit, een plaatje van “me eiguh” voor de sfeer:

21 likes

Crosspost maar ik kan dan ook geen genoeg krijgen van dit horloge.

14 likes

In het echt viel hij mij wat tegen.
Op foto ga ik wel akkoord

1 like

Gevalletje “don’t meet your heroes”?

Ind. Zoveel mooie plaatjes van te vinden en dan irl echt een downer…

1 like

Dat was precies de inspiratie om hem weer op leer te gooien vandaag!

Wat heeft Cartier toch een heerlijke quickrelease!

10 likes

Hier mijn nieuwe aanwinst; de Cartier Santos uit 2015 goud/staal met de bruine band

9 likes

Gefeliciteerd met deze elegante NA!

1 like

Afgelopen Zaterdag in de boutiquue, zinnen gezet op een Santos, of Tank must… op tijd nog aangezien 15 Mei prijsverhoging wordt ingevoerd, 3 tot 4% Op staal. Tank Must Large wat een supermooi klassiek horloge op leer, staal veels te veel bling, kan geen Breitling tegenop, Santos om, mooi horloge zonder meer een klassieker. Maar wat een herrie van de rotor… lijkt wel of er zand in zit, verkoper meldde dat er al een aantal teruggestuurd zijn omdat men aan een defect dacht…gelijk een deuk aan kwaliteits imago opgelopen en afgeknapt, lekker Rolexies gepast en voor een explorer 40mm in de wacht gezet, nu afwachten en uitkijkend naar haar belletje.
Maar kwa uitstraling Tank must large een topper, kwaliteit…

1 like

Morgen de Santos MM passen en wijzerplaat kleur vergelijken.
Ben benieuwd naar blauw en groen. Jullie zien de foto’s binnenkort wel verschijnen

3 likes