Cartier only (Deel 2)

Klopt, heb deze band weet ik het hoe lang geleden besteld. Maar was toen nog in de maak, zijn deze week pas uitgeleverd.

1 like

Naar mijn idee ook, dit zegt namelijk al enige tijd hun website:

The Cartier Santos de Cartier watch comes with a bracelet and leather strap, and these are fitted with the proprietary “Quick Switch” interchangeability system. This system is needed to fit a strap to the Santos de Cartier – there is no other way of producing a strap to fit the watch without it.

We have been producing and selling Delugs-branded Santos de Cartier straps since Nov 2021, using aftermarket adapters that contain the same Quick Switch system.

In Dec 2022, we received a letter from Richemont IP office, informing us that the Quick Switch system is patented by Cartier in Switzerland, that we had been importing our watch straps into Switzerland and infringing on Cartier’s patent, and that we had to stop the sales of our Santos de Cartier straps.

We temporarily suspended sales of the Santos de Cartier straps while the matter was still under discussion, and we were trying to work out an a win-win solution for Cartier, Delugs, and the watch community. Shortly after, we received notice from Richemont that we will be given a six-month period to comply with Cartier’s patent .

We will continue selling our Santos de Cartier straps with Quick Switch system until May 2023 , and plan to stop selling the straps with Quick Switch system thereafter, unless the situation further evolves.

Verdere uitleg staat HIER.

:drooling_face: :drooling_face:

12 likes

Vanmiddag deze even bepoteld
 de Santos M met groene dial en matching lederen bandje :fire:

25 likes

14 likes

Daar ben ik ook erg nieuwsgierig naar

Wat vond je ervan?

1 like

Ergggg mooi! En als geheel een mooie set voor een mooie prijs. Het uurwerk wond ook lekker crispie op :sunglasses:

1 like

Oeh, lekker. Ik zou die op staal ook wel eens willen passen.

1 like

Zit een stalen band op
 de lederen zit erbij, evenals een vouwsluiting en een tooltje :ok_hand:t3:

1 like

Nice. Ik moet alleen wel een beetje oppassen dat ik niet alleen maar groene horloges koop.
Ik heb al een groene Zenith en een groene Omega, en ik wil ook nog wel eens een groene OP.
Maar deze wil ik eigenlijk ook wel. :joy:

3 likes

Is dit het ‘standaard’ bandje dat bij die versie komt?

1 like

Ik heb ook een (witte) M met stalen en lederen band, en een tooltje.

Als iemand me kan vertellen waar het tooltje voor is, heel graag :joy:

1 like

Ja de stalen band en deze groene croc

1 like

Nice. Ik ga hem binnenkort eens passen

1 like

Ik heb nog een groene Breitling superocean heritage voor je
:wink:

Heel mooi !!

1 like

heb hem ook in de handen gehad heel mooi die groene plaat :+1:
de glimmende croc band vind ik minder had hem liever mat gezien

1 like

En jeuk gekregen of valt het mee?!? :grin:

1 like

Als horlogeliefhebber jeukt het altijd wel :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

:innocent: totaal niet herkenbaar :innocent:

Dat verstel systeem van de stalen band is wel echt gaaf gedaan. Mooi ook dat de pin van de schakel er niet helemaal uit kan, dus je raakt hem niet kwijt. Echt wel slim ontworpen, kan ik je wel een keer laten zien, mochten ze dat vanmiddag niet gedaan hebben

Mooie set, maar met witte plaat net ietsjes mooier as je het mij vraagt.

1 like