Cartier only (Deel 2)

Gisteren dagje naar Rotterdam geweest. De staal/goud en volledige gouden santos ook om gehad. Staal/goud vind ik best wel wat hebben eigenlijk, maar volledig goud was een beetje Mweh

8 likes

Er zijn weinig horloges die goud-staal zo goed staat als de Santos. Persoonlijk zie ik de goudstalen als hoe hij ‘hoort’

4 likes

Toevallig vanmiddag hetzelfde horloge in medium ook gepast. Kwam eigenlijk informeren naar een Longines, en nadat die er (nog) niet bleek te zijn kwam de verkoper met een aantal Cartiers aan. Niet geheel toevallig, omdat ik reeds een Cartier om had.

Moet wel zeggen dat die stalen Cartier banden werkelijk als gegoten om je pols vallen, draagcomfort is echt uitstekend. Nog snel foto gemaakt, echter belabberde kwaliteit. Zo veel ik aan horloges uitgeef, zo weinig aan telefoons, maar een toestel met betere camera staat in de planning.

Die groene dial is in het echt toch best wel donker en van afstandje lijkt deze wel zwart. De buitenring is heel donkergroen en naar het midden toe kleurt deze dan lichter bij.

10 likes

Heb stiekem nog overwogen om hem om te ruilen. Want het is niet overdreven opvallend, stijlvol. Het is dat ik alweer wil uitbreiden maar anders wist ik het wel

2 likes

Was overigens in MĂŒnster, waar op steenworp afstand enkele grotere juweliers zitten. Moet echt zeggen dat de behandeling bij allen uitstekend was. Kwam overal zonder afspraak in korte broek en t-shirtje binnenvallen, maar werd bijzonder vriendelijk en zeer uitgebreid te woord gestaan. Überhaupt een zeer vriendelijke stad qua sfeer.

13 likes

Ja echt subliem. Ook ontzettend lichtgewicht.

Heb de groene ook gepast in het proces. Uiteindelijk vond ik de glimmende Romeinse cijfers een afknapper. De witte plaat is ook iets meer de original voor mijn idee, dus voor wit gegaan.

Was wel grappig, ik had dit bedacht voor onze trouwdag te vieren. Cartier leek mij een geschikte optie om een his & hers te doen. Dacht die santos medium die moet mij wel staan, dus laten we maar starten met horloge voor haar. Dat ging eigenlijk best vlot. Toen kwam de santos om mijn pols en zowel mij vrouw als ik hadden in eerste instantie zo iets van mwah
 valt tegen. Maar na de groene (die iets stoerder is) viel de witte in de smaak en kon de champagne open.

4 likes

Dan zowel met jullie trouwdag als aankoop alsnog gefeliciteerd!

1 like

Jazeker, Oeding-Erdel aan de Prinizipalmarkt, schuin tegenover de niet te missen Sint-Lambertus kerk. En nog geen 50m1 links en rechts ervan vind je aan dezelfde straat Freisfeld en RĂŒschenbeck.

1 like

15 likes

Als ze deze nou ook in het staal zouden uitbrengen.

13 likes

Ai, deze spreekt me juist niet aan. Die sportieve zilveren numerals, te dunne zwarte wijzertjes, bruine tekst en een rode spinel op de kroon.
Al deze elementen en kleuren zijn niet ‘des Cartiers’ en lijken totaal uit de lucht te vallen en komen niet echt samen. Om over de band maar te zwijgen

1 like

Goeie punten, zo diep had ik er nog niet naar gekeken :smile: Ik ben alleen juist wel weer fan van de kleurencombo, maar dat is een smaak dingetje.

1 like

Ik denk dat rode wijzers of bruine numerals goed zouden werken om de boel meer op elkaar aan te sluiten

1 like

Ik vind deze juist wel tof. Welke referentie is dit?

1 like

Het is de La Demoiselle

1 like

Ah, een LE van dertig stuks. Never mind. :upside_down_face:

3 likes

Met een leuk prijskaartje om het af te maken :smile:

Dit is de betaalbare optie :smile:

6 likes

Ook leuk, maar dan houd ik liever deze.

17 likes

Ja die is toch al super uniek en prachtig!

1 like

Echt schitterend deze! Tikje groter dan de Santos M, of vergelijkbaar?

1 like