Cartier only (Deel 2)

Ter verduidelijking, @Rrated, dit bedoel ik:

Foto van de advertentie:

Foto zoals die er uit hoort te zien:

Nou is het maar een klein uitstekend ding, dus het kan aan de foto liggen, maar ik zou dat wel even willen weten.

3 likes

Klopt het glas wel? De facet is wel erg aanwezig. Het kan kloppen maar het voelt een beetje off.

Ja, daarom wil ik hem ook in het echt zien natuurlijk. Vind het op foto’s altijd lastig te beoordelen. En qua vraagprijs is hij aan het lowballen. Want daar gaat hij jiet voor weg :sweat_smile:

Ik zou wel eerst de foto’s vragen. Als die cabuchon ook kapot is zou ik het zeker laten schieten, eigenlijk.
Mocht je wel gaan, zorg ervoor dat je er een in goede staat in handen hebt gehad, zodat je een beetje kunt vergelijken. Misschien dat je even langs een AD kunt gaan of dat er hier iemand is bij wie je langs kunt gaan. Je mag desnoods bij mij even langskomen als het past. Ik ben echt een beetje bang dat je hier spijt van gaat krijgen, namelijk. Ik hoop het oprecht niet, maar ben er wel bang voor.

Hij vraagt toch gewoon 3250, hard? :thinking:

Een Marktplaats recensie is niet zaligmakend, kan immers ook zijn dat hij zelf wat gekocht heeft bij Q-Watches. Naast het ontbreken van de doos, accessoires en de papieren is de extreem lage prijs ook een red flag. Ik zou al hebben afgezien en dan vertel je nu ook nog dat hij 'm niet verkoopt voor de prijs waarvoor hij 'm aanbiedt :face_with_raised_eyebrow:

3 likes

Ik zou voor het bedrag dat gevraagd wordt nooit een Santos kopen. Er is een te grote gap met de gangbare waarde. Als het een soort startbod is vind ik het ook een gekke gang van zaken. In combinatie met de wazige foto’s zou ik me het ritje besparen, maar je zou altijd kunnen gaan kijken natuurlijk.

3 likes

8 likes

Van mij en mijn vrouw en de roadster aan mijn zoon gegeven.

13 likes

Denk dat ik nog even wacht en doorspaar! Thnx voor jullie feedback!

4 likes

Verstandig :ok_hand:

Dat is hij waard. Ze komen hier ook weleens langs in het blauwe deel.

17 likes

Vind dit zo’n wezenloos gezwets. Of de verkoper een beetje te vertrouwen is (lees: lijkt) is een onderdeel van de overweging, maar bij mij echt de laatste stap en een bijzaak. Uit eindelijk loop je met een horloge rond en niet een visitekaartje. Dus het belangrijkste is dat het horloge klopt.

Ik heb dealers met een zeer goede reputatie ook puin en ellende zien verkopen. Daar heb je niks aan.

2 likes

Ik vind dit horloge er zeer verdacht uitzien. Niet alleen de cabuchon zoals @ivar1 aangeeft, maar vooral de diepte van de schroeven in de band. Die zijn totaal ongelijk. Sommige liggen er dik bovenop terwijl andere erin gezonken liggen.

Al zou het horloge origineel zijn, is het een afgebeukt ding.

Je vat het te letterlijk op. Het lijkt mij vanzelfsprekend dat je het horloge goed bekijkt, maar met de hoogwaardige fakes van tegenwoordig speelt de verkoper wel degelijk een wezenlijke rol in het aankoopproces. Bij dealers met een zeer goede reputatie die puin en ellende verkopen zal die zeer goede reputatie als sneeuw voor de zon verdwijnen mag ik hopen.

1 like

16 likes

His & hers

10 likes

Vraagje, ik ben op zoek naar een Galbee XL voor mijn verjaardag dit jaar. Ik heb er één gevonden bij Timeless finders. Kan iemand mij vertellen over zijn/haar ervaringen met deze verkoper?

Het gaat mij om dit horloge.

Veel van zijn aanbod is in een bijzonder goede staat en dat is de reden dat ik twijfels heb (i.e. heeft diegene zelf zitten polijsten?).

Toevoeging: wat vinden jullie van de prijs? :sweat_smile:

1 like

Zeer goede ervaringen met Timeless Finders hier. Betrouwbaar adres met een mooie collectie aan Tudor, Cartier en Omega.

Was zelf erg te spreken over het polijstwerk van de diverse santos modellen die ik daar heb gezien, erg netjes gedaan. En zeker niet in-house / onprofessioneel.

Succes met je eventuele aankoop :ok_hand:

3 likes

Dank voor je snelle reactie!

Weet jij of het polijsten wordt gedaan door de merken zelf via een servicebeurt of een gelieerde partij?

Elke handelaar maakt hier gebruik van. Het merk zelf is veel te duur. Daar maken handelaren alleen gebruik van als particuliere horlogemakers niet aan de onderdelen kunnen komen en er echt niks anders op zit.
Er zijn gelieerde partijen die het zeker net zo goed doen als het merk zelf, dus laat je daar niet gek op maken. Als het er goed uitziet, ziet het er goed uit.

1 like