Cartier panthere - authentiek? Jazeker!

Hi iedereen,

Ik heb een informatieve vraag.
Bij het opruimen van de zolder bij opa hebben wij een Cartier panthere gevonden, ik veronderstel het oude model. Ik vroeg mij af of het om een authentieke gaat aangezien wij nergens papieren vinden.

Alvast bedankt!

5 likes

Ik zeg nep vanwege de ontbrekende naam in de X. De print vind ik ook niet strak overigens.

Ik vrees nep, zoals boven vermeld staat er geen cartier in de 10 index, ik dacht dat santos dat in de 7 had.

Ook zien de numerals er heel slecht gedrukt uit

Ik zeg echt, wellicht is de wijzerplaat een redial maar de kast en band zien er origineel uit. Open laten maken en je weet het zeker. Het woord cartier hoort in de 7 numeral te staan en dat is hier ook het geval. Weliswaar is de afdruk wel slecht leesbaar, of door de kwaliteit vd foto of doordat het misschien een redial is.

3 likes

Hi thanks voor de reactie! Ik heb even verder gezocht en blijkbaar zouden de modellen van voor de jaren 80 nog geen Cartier verwerkt hebben in de cijfers. Maar nog steeds kan het zeker namaak zijn! Ik heb vandaag een afspraak met een juwelier

1 like

De kwaliteit van de foto is niet op zijn best getrokken, ik heb vandaag een afspraak ter controle. Zou wel tof zijn moest het om een authentieke gaan, blijft een klasse om model voor een liefhebber van horloges zoals mij maar zonder veel kennis.

Deze heb ik ook gevonden, heeft u daar een gedacht over?

Dit is een ranzig nepding.

1 like

De eerste zou volgens mij een Panthere Jumbo ref 1300 uit de jaren ‘90, plus of min een beetje, moeten zijn. Die zou in het pootje van de V van de “7” een secret signature moeten hebben.

Ik durf me even niet te branden aan echt/nep. Wat scherpere foto’s zouden potentieel helpen.

1 like

Moet doorgaan voor een chronograaf maar die horen geen dag v.d. week, datum en 24u subdials te hebben, zo zie je ze ook altijd bij neppe Speedmasters.

Als deze op dezelfde plek is gevonden zeg ik dat de eerste ook nep is.

1 like

De secret signature schijnt vanaf de introductie in 1983 van de Panthère in de Romeinse 10 (X) te staan. Die zie ik in dit geval niet staan.

1 like

Hoi, ja die is zeker nep.

Of in de 7, volgens jouw ChatGPT stukje. Pas vanaf 2017 alleen in de 10. Als dat klopt wat ChatGPT zegt natuurlijk.

Het zou in de 7 kunnen staan hier maar de foto’s zijn matig daarvoor om te kunnen zien of die daar netjes staat.

1 like

Het is in de 7… maar nog steeds beetje blurry :upside_down_face:
Ik pak zo die van mij erbij, komt uit 1998 ofzo…

Er staat volgens mij niets in de 7. Maar ik heb wel volledig hetzelfde horloge gevonden op eBay ook zonder gravering, maar de Cartier die ik heb liggen is heel zeker van voor 1970….
Deze vond ik op eBay: Vintage Cartier Panthere Jumbo 1300 Stainless Steel 29MM watch!! | eBay

Ziet er niet zo netjes uit. “Swiss” staat er ook niet lekker op.

Hoe weet je dit?

De foto’s daar zijn te slecht om te zien of er een secret signature staat of niet.

Mijn grootvader is overleden in de jaren 70, we zijn beginnen opruimen aangezien oma naar een rusthuis gaat. Dus het kan niet van na 70 zijn.

Kan het niet door oma of iemand anders neergelegd zijn? Dit model bestond niet in de jaren ‘70.

2 likes