Cartier panthere - authentiek? Jazeker!

Die andere heeft duidelijk een chinees automatisch uurwerk, geen twijfel over dat die nep is. Wel fijn de eerste echt is :slight_smile:

3 likes

Huh, dat is wel raar dat de voorkant geen vragen opriep, het is overduidelijk dat die subdials niet doen wat ze moeten doen voor een chronograaf.

1 like

Gefeliciteerd! :ok_hand: :slightly_smiling_face:

1 like

The Gentleman’s files, van George Cramer

1 like

Ah super!! Dan hebben de foto’s het niet recht gedaan denk ik. Top! :ok_hand:

Nu je het zegt :sweat_smile: Had in eerste instantie niet verder gekeken dan die ruw afgewerkte band. Maar dat uurwerk maakt het wel duidelijk inderdaad :smile:

Gefeliciteerd met deze mooie uitkomst. :pray:t3:

Die ander lijkt mij een uitstekend klushorloge. :wink:

1 like

Fijn!

Duimnagel ziet er ook beter uit dan gisteren!

Voor

Screenshot_5-9-2025_13428_www.horlogeforum.nl

Na

Screenshot_5-9-2025_13413_www.horlogeforum.nl

:nail_care:

2 likes

De gegeven informatie klopt NIET. Horloge leek me ook wel echt maar heb vanmorgen bewust even gewacht omdat vanaf alleen een foto niet met zekerheid een conclusie getrokken kan worden.

Het is een Cartier vanaf bouwjaar 1999, waarom: Uurwerk is een 687 en deze is in de loop van 1999 geĆÆntroduceerd. Daarvoor was het de 1300 met uurwerk 087 en die is in 1988 uitgebracht.

image

Dit komt in beeld bij invoeren van het serienummer op de service site van Cartier. De referentie P5 is met uurwerk vanaf medio 1999, daarvoor was het F5.

Er staat ook geen geregistreerd onderhoud in dit systeem dus vermoedelijk zal er meer moeten gebeuren dan alleen een batterij!

8 likes

Ow neen? Wat doe ik nu best? Ik ben geen kenner, kunnen zij iets verkeerd doen of veranderd er iets aan de waarde? Nu krijg ik schrik….

1 like

Geen angst Elien, wil alleen hiermee duidelijk maken dat dit soort zaken niet de vakkennis paraat hebben. Als ze het horloge voorzien van een nieuwe batterij, dan is de waterdichtheid niet gegarandeerd. Als ze hem insturen naar Cartier dan komt het zeker goed. Een full service inclusief polijsten zal normaal rond de € 450,- zijn.

Punt van aandacht zijn de puntjes op de wijzerplaat, lijkt vocht schade.

10 likes

Hie is deze nu bij Opa terechtgekomen…?

Van harte @Elien, mooi dat je het horloge ook zelf wilt gaan dragen. Prachtige vondst.

1 like

Opa is er jammer genoeg niet meer… maar zal met veel liefde verder gedragen en verzorgd worden door mij.

4 likes

Ik bedoelde eigenlijk, hoe is het horloge daar terecht gekomen, omdat het horloge van ver voor de 70s is

Dat is iets dat ik wil uitzoeken, oma is dementerend en mijn ouders weten het ook niet…

Ver na bedoel je, namelijk 1999

3 likes

Precies, helemaal gelijk…:joy:

1 like