Cartier panthere - authentiek? Jazeker!

Ik ben oorspronkelijk van West Vlaanderen & woon nu in Tervuren. U? Met de gravures bedoel ik op de achterkant staan wel duidelijk en goed erin.
Ik vraag alles na zometeen, ik ga het sws niet verkopen de emotionele waarde is meer waard als is het een echte of namaak! Maar stel authentiek, wat is de waarde?

Zoiets dacht ik al. Ik woon in midden Nederland :slight_smile:

De achterkant kan wat betreft layout wel kloppen inderdaad. Maar ook dat is na te maken, niet gezegd hebbende dat dat zo is. Van een foto is het alleen soms heel moeilijk te zien.

Ik zie vooral verschillen in de details van de print op de plaat. Daar ben ik benieuwd naar. Maar ook dat is soms moeilijk op een foto te zien. Het zal niet de eerste keer zijn dat iedereen denkt dat het een namaak is, terwijl het een echte is, of andersom.

Waarde mogen we hier niet geven ivm de forumregels. Het is ook moeilijk in te schatten; werkt het uurwerk nog? De kast en band zien er gehavend uit maar hoe is dat in het echt? etc… De handelaar zal daar straks wel iets over kunnen zeggen denk ik.

1 like

Hier een close up foto, je ziet inderdaad iets in de 7?

Ik heb er ook eentje liggen, deze is door mijzelf gekocht in 1988.

3 likes

Swiss andere type letters

Wat een jackpot na de zoveelste zoldervonst hier op HF!

Keuze genoeg epson, ronda etc. kan allemaal?

Crowngaurds zijn ook een giveaway!

Succes :wink:

2 likes

Welk boek?

1 like

Goed nieuws, het is een authentieke! Alle onderdelen zijn ook de authentieke stukken.

16 likes

Wat zei de horlogemaker nog zoal?

Proficiat trouwens! :slight_smile:

Dan willen we nu natuurlijk wel de binnenkant zien :grimacing:

1 like

Hij zou van tussen de 80-90 zijn, maar moet wel opgepoetst worden en nieuwe batterij.

8 likes

Gelukkig had ik het mis :+1:

Nou, dat is goed nieuws, idd! Gefeliciteerd! De persoon die 'm beoordeeld heeft is een horlogemaker?

AI had dit voorspeld over jouw vondst.

De kans dat een zoldergevonden Cartier-horloge echt is, is klein. Echte Cartier-horloges zijn gesigneerd en hebben een nauwkeurig logo en keurmerken. Om de echtheid te controleren, is het aan te raden om een professional in te schakelen die expertise heeft in luxe horloges, omdat nep-horloges en namaakmerken vaak voorkomen.

:wink:

Gefeliciteerd! Paar centjes uitgeven om hem weer helemaal mooi en goed te maken en je gaat er nog een hoop jaren plezier van hebben!

Bij wie moet ik zijn voor m’n prijs trouwens? :trophy: :grin:

2 likes

Hi, ik ben naar l’artison du temps geweest in Brussel. Is een expert voor luxehorloges van Rolex, omega & Cartier. Hierboven heb ik een foto geplaatst van het document die ik gekregen heb. Hij gaf mee dat het 1 van de eerste modellen was tussen 1980-1990. Hij heeft de horloge ook geopend en kon daardoor met zekerheid zeggen dat het een authentieke is.

12 likes

O.k., had ik even niet meegekregen. Maar, top! Geweldige vondst, dus! Al een idee wat je ermee gaat doen?

Ik heb hem daar gelaten voor een opknapbeurt en nieuwe batterij. Ik hou van het klassieke model, dus zal hem zelf blijven dragen :pray:

14 likes

Had je die ander nog mee genomen trouwens? Aan de eerste zie je maar weer dat men hier niet meteen uitsluitsel kan geven. Wie weet is die niet wat het lijkt :man_shrugging:

Nu ik nog eens goed naar die close-up van de dial kijk snap ik ook de vergissing van sommigen wel. Door de structuur ervan kun je die mini letters van cartier in de VII en SWISS er nooit helemaal strak op krijgen zoals op een gladde zilveren plaat. Dan ontstaat al snel de indruk dat het evt. niet echt zou kunnen zijn.

1 like

Ja, begrijp ik. Veel draagplezier, in ieder geval!

1 like

Neen ik durfde de andere niet meenemen, maar heb wel een foto getoond en hij zei ook onmiddellijk dat het heel duidelijk namaak is. Aan de voorzijde kon je het nie zien, maar langs de achterzijde wel.

3 likes