Ik heb een informatieve vraag.
Bij het opruimen van de zolder bij opa hebben wij een Cartier panthere gevonden, ik veronderstel het oude model. Ik vroeg mij af of het om een authentieke gaat aangezien wij nergens papieren vinden.
Ik zeg echt, wellicht is de wijzerplaat een redial maar de kast en band zien er origineel uit. Open laten maken en je weet het zeker. Het woord cartier hoort in de 7 numeral te staan en dat is hier ook het geval. Weliswaar is de afdruk wel slecht leesbaar, of door de kwaliteit vd foto of doordat het misschien een redial is.
Hi thanks voor de reactie! Ik heb even verder gezocht en blijkbaar zouden de modellen van voor de jaren 80 nog geen Cartier verwerkt hebben in de cijfers. Maar nog steeds kan het zeker namaak zijn! Ik heb vandaag een afspraak met een juwelier
De kwaliteit van de foto is niet op zijn best getrokken, ik heb vandaag een afspraak ter controle. Zou wel tof zijn moest het om een authentieke gaan, blijft een klasse om model voor een liefhebber van horloges zoals mij maar zonder veel kennis.
De eerste zou volgens mij een Panthere Jumbo ref 1300 uit de jaren ‘90, plus of min een beetje, moeten zijn. Die zou in het pootje van de V van de “7” een secret signature moeten hebben.
Ik durf me even niet te branden aan echt/nep. Wat scherpere foto’s zouden potentieel helpen.