Ben nieuw hier, even voorstellen : Ed, 54 jaar uit Almere. Draag nu vaak de Steinhart Ocean One, paar maanden geleden aangeschaft omdat ik een Submariner mooi vind. Ik zie het als een soort instapmodel van een dergelijk ontwerp, voor mij dan.
Nu overweeg ik een upgrade, misschien Tag Heuer of Omega. Sja, de Rolex lijkt nog ver weg.
De Santos (met grijze plaat) is eigenlijk wat te iel voor mij daarom overweeg ik 'm van de hand te doen. Ruim twintig jaar geleden gekocht en nog zeer netjes, echter geen doos of verder materiaal vanā¦
Maar wat denken jullie, is het nog de moeite om de Cartier te verkopen of in te ruilen?
Ik heb een wedervraag: wat maakt dat je nu eerst een Tag of een Omega wil kopen? Je geeft zelf aan dat je in principe de looks van de Sub zoekt. (Of nu toch liever de Seamaster?) Waarom dan niet doorsparen daarvoor? Je hebt nu immers een Steinhart en dus geen haast, zou ik denkenā¦
Het is lastig voor me, dat klopt wel. De Rolex Sub vind ik supermooi maar⦠das toch wel een hoop geld. Ik weet niet of ik dat er wel ooit voor over zal hebben. En dan mijn vrouw nog slight_smile:
De Seamaster kan voor mij dan een goed alternatief zijn. Misschien spaar ik nog door en ruil de Santos in voor een nieuw horloge. Is ook een oplossing.
Dank voor je interesse !
Persoonlijk goedbedoeld advies van Klokkengek: hou de hand voorlopig op de knip en ga nu geen alternatieven zoeken voor de Rolex. Het is die Rolex die je mooi vindt, die Rolex die je wilt Die alternatieven worden namelijk een dure soort van surrogaat inkopen en gaan je veel geld kosten, omdat je niet tevreden gaat zijn zolang die Rolex er niet isā¦
Ga een tijdje hier meelezen en kijken. Je zult zien dat je ideeën/ wensen duidelijker worden. Er is hier heel veel kennis op het forum en dat is leerzaam en leuk! Die keuze komt dan vanzelf⦠en als het uiteindelijk echt de Rolex moet zijn, dan wordt het ook de Rolex!
Is ook lastig! Ik ben nu een nieuw spaardoel met mezelf aan het afspreken en loop tegen een zelfde soort vraag aan: lang sparen voor een - komtie, @Boetje - dure Zwitser of op wat kortere termijn al een mooie Halios, Stowa, etc. Ik ben er nog niet uitā¦
Sommige horloges vallen buiten je budget. Als de Sub zoān horloge is; beschouw hem als onbereikbare grail en koop iets anders. Als hij niet in die categorie valt (wel duur maar valt bij elkaar te sparen) dan ben ik het geloof ik eens met @Klokkengek. Je noemt de Seamaster niet voor niets een alternatiefā¦