Cartier Santos slapen

Ik heb een cartier santos 100, ze zeiden in de winkel dat ze het niet aanraden om het om te houden bij het slapen. Weet iemand hiervan de reden?

Wellicht dat je bij bewegingen in je slaap het horloge kan beschadigen als je ergens tegen aan slaat…

Het lijkt me niet dat zoiets alleen voor een Cartier geldt. Het lijkt meer een algemene opmerking…

Misschien omdat de kans dan groot is dat je vrouw hem steelt? :wink:

Mij hebben ze ooit ingefluisterd dat er in bed na verloop van tijd minuscule stofdeeltjes in je horloge kunnen komen. En hoe jouw mechanische uurwerkje over stofdeeltjes denkt, is verder wel duidelijk.
Dus… geen horloge dragen als je naar bed gaat!

hij kan het vast wel hebben, alleen weet je nooit of je in je slaap een ongecompliceerde beweging tegen een muur maakt of iets dergelijks.

Verder is afdoen aan te raden, want dan kun je de volgende ochtend mooi weer een ander horloge om doen ! :smiley:

De reden van Paul heb ik inderdaad vaker gehoord.
Ook al zou dit bij vintage sneller gebeuren dan bij zo een nieuw horloge, zou ik het risico maar niet lopen.

Als je je horloge niet afdoet kan je nooit door de zichtbodem naar het mooie uurwerk kijken:P

Al dat getik aan je hoofd, (arm), kan ik niet van slapen!

Tom Vreeken.

't schijnt so-wie-so dat je van cartier heel naar gaat dromen…!
groet, frank.

Ik heb altijd mijn monster aan snachts, kan ik tenminste zien hoe laat het is als ik s’nachts wakker word… En evt. een mooi boek lezen :slight_smile:

Groeten,

Stefan

En indien nodig, kun je er zelfs nog je vrouw een dreun mee verkopen! :wink:

Ik heb het nog eens gevraagd aan Ferrie, toen Roel (Krabong) en ik vorige week bij hem waren: Stofdeeltjes kunnen níet in het horloge komen. Het zal eerder een advies zijn geweest ivm tegen de muur aan tikken tijdens de slaap.

Gr Ron

of je vrouw mee opwinden…

Ik heb vanmorgen mijn Samurai Limited als mistachterlicht gebruikt :stuck_out_tongue: