Slaap jij met je horloge?

Nee, horloge omwisselen en klaarleggen op het nachtkastje voor de volgende dag

1 like

Nooit horloge om tijdens de nacht.

1 like

Wat is dat in hemelsnaam?
Wow, ik heb vannacht met 3- 0 gewonnen met slapen? Iets anders?
Ik ga liggen, doe mijn ogen dicht als ik wil gaan slapen, en val in slaap, of niet.
Geen enkele manier van data meten kan daar iets aan veranderen.

8 likes

Klopt ja.

1 like

Haha, dat zou wel leuk zijn.

Het gaat er eigenlijk om dat je een cijfer hangt hoe je hebt geslapen, op basis van de hoeveelheid REM slaap, diepe slaap, lichte slaap en wakker etc.
Ik doe er zelf niet veel mee, maar soms kan het wel verklaren waarom je je dag niet hebt.

Check, maar dan met horloge en ring om. Ring om de vinger. Ik kan het niet genoeg benadrukken.

Ik helaas ook. Ik heb mijn Bulgaarse maitresse al een paar jaar niet gezien.

Nu dacht ik nog, wat is die @YY77 wakker, dat hij dat heeft gevonden… Maar het blijkt een vrij veel voorkomende vraag:

In 2022 zei 75% der stemmers nee.

In 2021 waren ze te slaperig om een poll te maken.

In 2020 was het een korte en slaapverwekkende discussie.

Dit topic was tussen 2009 en 2018 een beetje een slapertje.

En deze vraag van @pcl uit 2007 heb ik dit jaar zelf beantwoord.

Ik heb een Santos 100. Die wil je niet aan tijdens het slapen omdat die RoomboterBezel ™ van Cartier al krast van een stel satijnen lakens.

10 likes

Maar je kunt wel na 5 slaap cyclussen op het juiste moment wakker worden gemaakt :grin:

1 like

Ehh, jij slaapt “helaas ook” met mijn vrouw?!1?1?

7 likes

Trouwring uiteraard wel, is ook het enige sierraad dat ik draag naast een horloge

1 like

Tijd geleden droeg ik ook een smartwatch. Dit om o.a mijn slaap te meten. Resultaten klopte over het algemeen wel maar meer had ik er ook niet aan. Kon er toch niks aan veranderen… Je hebt vanzelf door of je goed geslapen hebt of niet.

Nu draag ik al een hele tijd geen smartwatch meer (Opladen was een gedoe. Jaah snachts, maar dat kan dan weer niet als je je slaap wilt meten…) en wissel ik enkel nog met digitaal, quartz en mechanisch. Echter bijna nooit in bed. Is niet zo comfortabel.

3 likes

Ik heb een goede wekkerradio die makkelijk afleest als ik onverwacht wakker word. Leidt ook niet af van waarom ik in bed lig :sleeping::sleeping::sleeping::sleeping:

1 like

Je kunt ook het licht uit doen. Just saying. 🫣

5 likes

Nee.

Gewoon omdat het kut is.

Ik heb het laatst een kans gegeven. Een week lang 24/7 met m’n Garmin om om m’n hartslag en slaapscore te monitoren. Na 2 dagen heb ik het opgegeven. Zolang je geen gezondheidsklachten hebt heeft het vrij weinig nut alles te monitoren.
Ik had na de eerste nacht nauwelijks diepe slaap gehad en het horloge gaf als tip om rustig aan te doen vanwege vermoeidheid en een lage body battery. Toen ik wou hardlopen kreeg ik een melding dat het advies van vandaag rust was.
Wat denk je? PR op de 10km aan diggelen gelopen die ochtend.
Je bent zo moe als je tegen jezelf zegt dat je bent. Als je echt oververmoeid bent merk je dat vanzelf, daar heb je echt geen horloge voor nodig.

Dit dus :facepunch:t3:

7 likes

Respect man. Ik kan het niet.

2 likes

Ga jij nou doen alsof jij 's nachts wel blij bent? :slight_smile:

Ben het helemaal met je eens dat je zeker geen horloge nodig hebt hiervoor. Het is echter wel leuk om te zien wat er allemaal van invloed is op je slaap, zoals alcohol of veel wakker worden enz.
Ik denk dat je niet veel met de resultaten kan, maar wellicht wel meten wat bij je leeftijd gezien wordt als voldoende slaap.

Ik heb geen horloge nodig om te merken dat ik een rotdag heb omdat ik verrot geslapen heb. :sweat_smile:
Een beetje in dezelfde hoek als op je telefoon de weer app bekijken om te zien of de zon schijnt. 🤷

2 likes

Misschien toch meer slaap nodig dan. :crazy_face:

Snap je punt, maar je herstel heeft wel te maken met je REM/diepe slaap, dus dat is dan weer interessant om te meten met een smartwatch. :wink:

1 like

Meestal zonder, maar als mevr. Nash al ligt te slapen, ga ik niet teveel klooien bij het nachtkastje en blijft hij om. Dan trek ik mijn kleren uit en spring erin.

Maar als we samen gaan, dan altijd af. Vaak ook beter met wat geknuffeld en intimiteit. Veel horloges maken krassen op het gevoelig huidje van mevr. Nash, dus als ik iets van actie wil is een horloge een no-go

4 likes