Cartier Santos vs Tank

Santos vind ik echt heel mooi.

Ik wil de nieuwe groene graag eens in het echt zien ( maar voor de portemonnee is dat beter van niet)

1 like

De Santos is in essentie het eerste serie geproduceerde heren horloge ooit, een absolute klassieker dus. Ik vind de Tank geweldig, maar is net even wat eenvoudiger qua styling.

2 likes

Ik vind de Santos het mooist en dan de Medium. Wel jammer dat de blauwe wijzerplaat alleen op de Large wordt geleverd.

Drive de Cartier vind ik ook erg mooi:

10 likes

Geen lelijke schroeven aan de voorkant voor mij dus de Tank.

1 like

Eensch, dat is de enige Tank die ik voor mezelf zou overwegen op dit moment. Maar als we dan toch zo bezig gaan zou ik een lans willen breken voor “budget verhogen en een gouden Tank CintrĂ©e scoren waar nog ouderwets de Breguet wijzers op zitten”.

Overigens vind ik de Basculante ook geweldig.

7 likes

Klopt maar Cartier is toch meer een ontwerp en mooier.

Ten eerste verkoopt Cartier best veel smaakjes Santos banden, dus het is puur een centenkwestie. Maar daar komt bij dat ik zelf bij Delugs nog snel een blauwe en bruine cordovan band heb kunnen scoren. Daarmee kan ik mijn Santos op de bijgeleverde sportieve leren band dragen, de bracelet die er ook bij zat, en de twee dressy leren banden die ik via Delugs heb. Da’s plenty flexibel. :slight_smile:

De gewone tank is een postzegel. Daar is niks “ontwerp” aan, in mijn ogen. Toen hij nog niet bestond zal de release revolutionair geweest zijn, maar die vorm is in 2023 gewoon een rechthoekig horloge. De Santos en de Santos Dumont, daar zitten wat mij betreft meer ontwerp meters in, zeg maar.

Als je de twee Cartiers en de GS hier in huize Fate zo naast elkaar legt springt mij in het oog hoe tranentrekkend mooi die GS is. Dat zie je aan de indices, de wijzers, het uurwerk en zelfs de gesp. Dat ding rent ringetjes om die Cartiers, ook al is de bracelet van de Santos erg cool.

Over dat “mooier” valt met mij heel, heel erg te twisten. Ik weet wel dat ze m’n SBGW231 uit m’n koude, dode vingers zullen moeten trekken, maar dat ik de Santos maar zo zou kunnen verpatsen voor wat anders.

In der BeschrÀnkung zeigt sich erst der Meister.

2 likes

Beide mooi, erg verschillend, heb zelf een Tank, toevallig om vandaag, overweeg een Santos.

Denk dat ook meespeelt welke horloges/modellen je nu in de collectie hebt. Wat vult, dan wel sluit het beste aan
?

Dus vooralsnog, ga ik voor de Tank. Klasse!

10 likes

Ik meende dat er rond de periode van watches en wonders wel foto’s circuleerde, van de medium santos met blauwe plaat. En dat die dus uit zou komen. Maar als ik op de site kijk zie ik hem alleen met diamanten ingelegde bezel. Kost ook gelijk ff het dubbele. Terwijl op de site wel de medium met groene wijzerplaat te vinden is :thinking:

1 like

Wel mooi maar groen blijft een lastige kleur in de praktijk. Hier op pijnlijke wijze uitgebeeld in combinatie met een raar groen jasje:

3 likes

Dan maar de blauwe met diamanten bezel :smirk:

1 like

Uiteraard. Ik heb één Cartier, maar 9 Seiko’s. Dat zegt al wat. Daarvan zijn 2 horloges GS (9F en 9S), 2 6L limiteds (KS, Alpinist) en 1 artisanal limited (Presage emaille), en m’n laatste aanschaf waarmee de doos vol gaat geraken wordt de GS Shunbun spring drive.

Ik ben eigenlijk fan van alles waar Seiko op staat, en kan ook meer dan een paar Credors goed hebben.

Evengoed gaat er een zekere old-world charme uit van een Cartier die zelfs de Richemont groep niet heeft kunnen verneuken.

Ik heb ze nog nooit on line kunnen vinden. Als je vindt dat de Delugs straps duur waren, het is de helft van een Cartier strap, en je moet naar de boutique toe, voor zover ik weet.

Meer dan een klein nadeeltje van de Santos.

3 likes

Draag je die mini turtle nog vaak? :upside_down_face:

1 like

Hahahaha
 Natuurlijk niet. Tja, ik heb 'm van de hand gedaan om de SPB317 te bekostigen, die er wel erg, erg dicht op zit. De SPB is een waardige opvolger van dat horloge, want nog steeds C-shape kast, en hij is zelfs 2mm kleiner en 1 mm platter dan de Mini. De SPB317 bestond nog niet toen ik dat riep, maar je zou kunnen zeggen dat ik de geestelijke voorvader van dat ding nu in de kist heb zitten. En die draag ik heul veul. Die zullen ze, als het ware, uit m’n koude, dode vingers moeten grissen. :rofl:

Evengoed mis ik 'm af en toe, en heb ik met de notie gespeeld om de rode seconde-versie uit Azië terug te importeren. Ik moet het niet doen, maar de gedachte om het te doen dringt zich vaker aan me op dan jij kunt vermoeden.

Lummel.

1 like

deze?

Goede optie :ok_hand:

2 likes

Wel super dingen hoor. Helaas niet meer te krijgen bij m đŸ«€

9 likes

Ben normaal niet zo van de gekleurde bandjes, maar de blauwe staat erg lekker.

Ik ben team (rosé gouden) Santos, al vind ik de tank ook mooi.

1 like

Ik heb zowel een Tank large als de Santos Dumont XL. Draag beiden met evenveel plezier. Zijn 2 iconische modellen, i.t.t. de genoemde Grand Seiko wat een “gewoon rond” horloge is (wel uiteraard met een hoogwaardige en schitterende afwerking). Santos Dumont large had qua grootte van de kast ook gekund echter is de lugmaat dan slechts 16mm. Dat oogt wel heel erg iel. Is waarschijnlijk ook de reden waarom de Tank large, ondanks het kleine formaat, toch nog wel wat body heeft gezien zijn lugmaat van ook 19mm.

1 like

Ik zeg
 tank!

11 likes