Welke model heeft jullie voorkeur? De Cartier Santos of Tank? Welk specifiek model en waarom?
Mijn vrouw draagt de Tank L. Ik vind 'm op mijn pols te klein ogen, ofschoon ik van de kleine horloges ben. Op één of andere manier is kort, plat, klein én dan ook nog eens bijna geen lugs gewoon een stap te ver in m’n hoofd. Ook de bracelet vind ik op één of andere manier beter staan bij haar.
Ikzelf heb een Santos.
Met banden van Delugs er bij.
Ik vind het een fantastisch horloge voor mezelf. Het is klein, comfortabel, stiekem toch 100m waterdicht en ĂĽbercool. De 35mm versie is goed aanwezig op mijn pols.
Maarrrr… Puntje bij paaltje zou ik m’n SBGW231 nemen als ik moest kiezen.
Santos for the win, maar qua afwerking haalt Cartier het niet bij GS. Ook de kroon van de Santos is best wel kut, eigenlijk. Prima kroongevoel verder, maar hij is klein en weggestoken.
Santos. Mooier
Groetjes
Santos want meer allround alles kunnen dan een tank
Twee totaal verschillende horloges.
Santos denk ik… ik ben niet zo fan van de spitse kroon bij de tank. Santos is voor mijn gevoel wat meer horloge… een Santos dumont is misschien wel de goede middenweg maar heeft weer die……spitse kroon een tank is ook wel echt chique. Eigenlijk heb ik geen idee.
Ik vind een groene of rode Cartier Must nog wel wat als een foto als deze zie:
Maar als je dan dit weer ziet denk ik nee nooit never!
Dus de Santos.
Tank vind ik leuker voor dames, de Santos voor mannen.
Dus als je een horloge voor jezelf zoekt, Santos!
Ik zou zelf eerder de Santos kiezen, meer “aanwezig” aan de pols.
Ik kan niet uitleggen waarom, maar ik vind de tank echt heel mooi en de santos helemaal niets.
Eigenlijk verreweg de mooiste Santos van dit moment, zeker ook vanwege de veel, veel mooiere kroon. Die ook nog grippy is en fijn werkt. Die mislukte bout van de Santos de Cartier accepteer ik mondjesmaat omdat dat horloge cool is verder.
Maar eerlijk is eerlijk, 30m WR is een teleurstelling voor de Dumont, dan beter de Santos de Cartier. Kun je lekker all round dragen als je een krasje niet erg vindt.
Ik miste optie 3: De JLC Reverso Medium KS.
Want ja, eigenlijk moet je de Reverso ook in de wedstrijd gooien.
Er staat niet bij welke Tank.
Dus ik wil ook een lans breken voor de Tank Americaine midsize.
En het waarom.
Heel simpel qua toolwatches mag het wat ruiger, qua dresswatches hou ik van art deco en rechthoekig.
Voor mij toch ook liever de Santos
+1
Oke oke omdat ik polls zo leuk vind.
- Santos
- Tank
0 stemmers
Santos… Tank vind ik lelijk
+1
Als ik persoonlijk moet kiezen zou ik voor de Tank gaan.
Oogt voor mij mooier / eleganter en past beter bij mij dan de Santos.
Is de Santos echt veelzijdiger? Sportiever ja, op staal zeker en beetje dressup op leer. Maar je bent wel strak gebonden aan de bandjes van Cartier. De Tank is eleganter/klassieker maar heel veelzijdig te combineren met (aftermarket) bandjes zodat ie er telkens weer anders uitziet.