Ik ben een kersverse Cartier-liefhebster. Althans, al jaren is de Cartier Tank mijn droomhorloge maar nooit eerder binnen handbereik. Ik begin me er nu beter in te verdiepen, maar ik ben nog steeds een echte leek. Graag zou ik er meer over willen leren.
Ik vind de Tank Vermeil Must de, kast goud (op zilver) met bruine alligator goudlederen Cartier band echt schitterend.
Nu zie ik er een bij een juwelier op Marktplaats staan voor 2600,- euro.
Is dit een normale prijs? Kan iemand zijn/haar kennis/geschiedenis van de Cartier Tank met mij delen? Waar zou ik op moeten letten bij aanschaf van dit horloge?
Ik hoop dat jullie mij wijzer kunnen maken. Hartelijk bedankt alvast!
Ik zou me nooit branden aan een ‘must de Cartier’ tank of überhaupt een vermeil verguld horloge. must de Cartier is altijd de goedkope, mindere variant geweest, zo heb ik mij laten vertellen.
Voor hetzelfde geld als wat jij noemt, haal je ook gewoon een nieuwe Cartier Tank bij de juwelier. Als je de Tank mooi vindt, is dat de meest veilige optie.
PS: bovenstaande geldt niet voor de ‘Must’ die ze nu uitbrengen, maar voor de ‘must de Cartier’ van weleer.
De Tank Must is de laatste tijd enorm in populariteit toegenomen, oa door de nieuwe uitvoeringen die Cartier bij W&W gepresenteerd heeft.
Een Must voor 2600 euro is niet niks en zoals @Youri terecht stelt, voor dat geld heb je wel een nieuwe Tank Must bij de AD.
Overigens is dat nooit een vermeil, maar een stalen met lederen band.
In mijn optiek is de Tank Solo, zoals die nu niet meer geleverd wordt, het mooiste. Zeker zo’n WSTA0028 als @HanDavinci heeft!
Voor de sfeer een plaatje van de nieuwe Tank Must op leer:
Ik ben nu al blij dat ik het toch aan jullie kenners gevraagd heb. Erg bedankt voor jullie waardevolle berichten!
Ik dacht eigenlijk dat het zelfs betaalbaar was die 2.6k… ik vind zelf een klassiek goud model het mooist met de sierlijke Cartier lettertype en een bruin leder bandje met gouden sluitingen. Zilver of staal is iig voor mij geen optie.
Welke zouden jullie mij aanraden? Ik kwam dus zelf op Must de uit, maar als dat bij de kenners gezien wordt als de minste van de Tank collectie dan moet ik wel eerlijk bekennen dat ik daar wel gevoelig voor ben.
Edit*** Er schiet nog een vraag te binnen, wat is dan wel een normale prijs voor een vintage Tank in (zeer) goede staat?
De nieuwe Must (de vervanger van de Solo), heeft het prachtige bandenwisselsysteem, waarbij je in enkele seconden, en zonder gereedschap de band kunt wisselen. Verder zijn ze qua kast nagenoeg identiek.
O ja, de stalen band zelf is ook anders.
Mijn vrouw wilde een Solo, maar het is uiteindelijk een nieuwe Must geworden, vooral door de band.
Schitterende horloges zie ik voorbijkomen!
Echter ben ik wel echt verknocht aan een klassiek model van goud. Dat past ook het beste bij mijn sieraden die ik dagelijks draag