Cartier Tank 1e echte horloge aanschaffen

Een verguld sieraad is altijd een teleurstelling. Gevalletje: ‘Ik wil wel, maar ik kan niet…’

3 likes

Prijsverschil tussen two tone en volledig goud is vaak enorm. Bij een rolex sub 8.7 vs 13.6 vs 35.2.

Het grote nadeel is dat het (kan) slijt(en).

2 likes

Mijn echtgenote is “begonnen” met een Tank Vermeil maar al snel werd het een Francaise.
Prijzen zijn omhoog geknald. De Vermeil is voor eur 700 alhier van pols gewisseld maar dat red je nu niet meer.
2600 vind ik wel erg veel idd.

2 likes

Iedereen loopt hier te zeuren over must de cartier, maar als je de goudkleurige variant wilt maar geen 5-7k wilt of kunt betalen dan is het een prima optie. Een klassieker in de kleur die bij jou past binnen je budget.

Let erop dat de vergulding in goede staat is. Watchworks Haarlem heeft ze regelmatig in goede staat:

5 likes

Ik snap je punt, maar ik ben van mening dat je altijd nog wat te wensen over kan laten voor wanneer dat straks wel haalbaar is. Het is nog altijd mooier dan een gewoon horloge, vind ik iig.

1 like

Denk dat ze koekoek zijn :upside_down_face:

2 likes

Welkom op HF, waar het gewoonte is om altijd iets duurders aan te raden…

19 likes

De enige optie zelfs voor dat budget. Vraag of je het dan daarom moet doen.

2 likes

Alles meer dan €250,- voor een horloge dat stopt met lopen als je hem niet draagt, dat is pas te gek. En toch doen we hier niks anders dan die units blijven aanschaffen :slight_smile:

On-topic: Lekker voor een mooie vergulde gaan, als dat is wat je wil! Als je zelf bereid bent dat geld ervoor neer te leggen, dan is het een deal waar je tevreden mee kan zijn. €2600,- lijkt me wat enthousiast, maar uiteindelijk is je eigen wens de beste maatstaf (in plaats van het purisme van horlogenerds zoals wij).

1 like

Uiteraard wil ik het liefst een massief gouden. Als 2.6k niet de waarde is van hetgeen mijn voorwaarden zijn, dan trek ik daarvoor ook mijn portemonnee niet open.

Natuurlijk wil ik graag een mooi Cartier horloge, maar ik wil ook voelen dat ik waar voor mijn geld heb gekregen!

Dus als verguld minder is dan wat ik hier (momenteel!) voor uit wil geven, omdat een massieve voor 2.5k niet haalbaar is, dan zal dat een meevaller zijn en jammer dat een massieve dan niet nu kan.

3 likes

:nerd_face:

4 likes

Mocht iemand betrouwbare verkopers/juweliers kennen die de Cartier Tank verkopen, dan zou ik daar erg mee geholpen zijn :smiley:

@anon34385602? Had jij niet laatst eentje in de verkoop?

2 likes

Money wise is een stalen Tank meer waar voor je geld. Ik heb die Tank Solo L (uit oktober 2018) vorig jaar gekocht voor minder dan 1500 euro.

Als je hetzelfde model in 18k rose wil zit je gebruikt al op 4500+. En dat is niet 3000 euro aan goud extra.

Ze zijn wel cool though, ik wil er eentje.

8 likes

Wauw!

Uhm, maar misschien echt een hele domme vraag… bij staal denk ik dus aan zilverkleur… is een stalen Cartier ook goudkleurig te verkrijgen?

Sorry ik heb alleen ervaring met gouden sieraden

Ik mijn vrouw heeft deze. Ik heb deze met krokodillen band en snel sluiting voor haar gekocht. 22 jaar geleden. Nieuw voor 1800,00 Gulden. Maar mag het niet verkopen natuurlijk. Prijs is we stevig. Maar is wel de mooiste.

1 like

Heh nou maak je me jaloers :laughing: :rofl: wel echt zo haha. Super voor je vrouw! Ik krijg hem ook van mijn man :slight_smile:

1 like

Staal = staal, inderdaad zilverkleurig
(Gold)plated = staal met een paar microns goud eromheen (goudlaagje)
(Solid) 18k = Massief goud

Wat jij bedoelt is plated en ik heb geen idee, want ik stuur er ver van weg. Ik ga geen duizenden euro’s uitgeven voor iets dat er goud uitziet, maar niet van goud is.

Gevoel natuurlijk, je kan geen rationele argumenten aanvoeren in een irrationele hobby.

4 likes

Alles wat ik draag is ook 18 karaat goud en gecertificeerde edelstenen, dus dat zou het allermooist erbij passen natuurlijk.

Maar als ik dan een vergulde tijdelijk kan dragen, kan ik hem juist mooi uitproberen om te kijken of ik na een jaartje of 3 dan nog steeds idolaat van het tijdloze model ben, dan kan ik altijd nog voor een massieve gaan.

Ik zou al vereerd zijn met een vergulde en later upgraden is ook weer een mooi cadeautje.

5 likes

Dat is denk ik een goede optie als een massief gouden Tank je te gek wordt qua prijs nu.
2 jaar geleden was een massief gouden tank @S&C nog €8400 als ik mij goed herinner.
Kun je zo mooi testen of je er echt zo’n fan van bent :slight_smile:

1 like