Cartier tank echt of niet?

Hoi,
Ik heb een cartier tank horloge gekregen van een vriend. Heeft hij in Dubai gekocht bij zo een “straat vent”. Wel nieuwe bandjes aan gezet. Ik heb t al een jaar, maar vraag me nu af of het wel echt is🤔

1 like

Straat vent

Ik denk dat het weinig goeds beloofd.

4 likes

Ik denk dat je het antwoord zelf wel weet.

Misschien dat de straat vent wat meer info kan geven.

Anyway, elke beginner in de horlogewereld kan zien dat dit een nepgeval is.
Hint: kijk eens goed naar de cijfers van deze, en die van een echte.

Ziet er wel indrukwekkend uit met zoveel stempels erin. Moet wel echt zijn!

Wat denk je zelf? :face_with_monocle:

Die staan er wel om bekend dat ze echte horloges verkopen inderdaad.

1 like

Hmm , nee …‘straat vent’ staat niet tussen de Cartier dealers in Dubai

14 likes

Tsja, ik ben geen expert en het verhaal schreeuwt fake… maar ik vind 't er behoorlijk uitzien als andere must de Cartier’s…

Als ie fake is trap ik er bij deze in :rofl:

4 likes

Ik vind het mogelijk wel echt. Oké ziet er niet uit dat glas. Maar wat heeft hij betaalt aan die straat vent. ??
Dan kunnen we wat
Bandje klopt niet maar

1 like

Originele Tank.

1 like

Weet niet wat hij betaalt heeft.
De bandjes zijn idd nieuw op gezet. Maar heb een paar keer een compliment gehad, vandaar mijn nieuwsgierigheid.
Tav dat glas, blijkt aan de binnenkant iets los te zijn….hoop wel dat die echt is🤗

1 like

Ik denk ook niet (meteen) nep. Goed, geen topconditie, maar zie verder geen gekke dingen. Zie voor hetzelfde modelnummer bv. ook deze met vergelijkbare voor- en achterkantjes:

Of

1 like

Yes!:grin:

1 like

Ze doen algauw 800-1200 euro.

Daar lijkt t wel op … zou eens voorzichtig de achterkant open schroeven. Het uurwerk verteld meer. Als dat ook nog origineel is heb je een leuke Tank.
Enkele jaren geleden waren deze niet erg kostbaar :wink:

1 like

Jeetje, al die kenners hier die meteen roepen dat die nep is moeten we ook met een korreltje zout nemen.

Dat baart mij nog meer zorgen dat sommige ‘handelaren’ hier hun kennis opdoen en horloges laten beoordelen op het forum voor ze online gezet worden.

Oei oei

6 likes

Ik sluit mij aan lijkt in mijn ogen ook echt anders ben ook ik gefopt

Must de cartier is gewoon niet zo super qua afwerking

4 likes

Ik mijn vrouw heeft er ook een. Met de echte band. Vandaar dat ik het mogelijk wel echt vind. Maar wat is er betaald???

Dat maakt toch niet uit voor eventuele echtheid? Sowieso is het gekregen, dus wellicht is die informatie niet eens bekend.

Ik denk ook echt trouwens.

2 likes

Weet niet wat er ia betaalt🤷🏽‍♀️
Ik heb hem cadeau gekregen. Ik wilde iets ouds/antieks… ik ben absoluut geen horloge kenner en bezit maar 2 horloges waarvan maar 1 werkt, deze dus. Elke keer als ik die om had, heeel af en toe dus, kreeg ik complimenten. Dus nupas echt gaan zoeken hoe of wat…

4 likes