Cartier tank echt of niet?

Leuk hoor een zilveren tank!

2 likes

Ik was benieuwd wat het heeft gekost.
Maar gekregen had ik niet gezien.
En dat is dus nooit te duur.

Hartstikke echt, deze modellen slijten nogal op de hoeken dus mogelijk moet hij opnieuw verguld worden en een nieuw glaasje natuurlijk.

5 likes

Lijkt een echte op het eerste zicht

Zat ik ook als eerst aan te denken, 925 is normaal Sterling zilver. Je zo u eerder een stempel van 750, 14k of 18k verwachten in dit geval :joy:

1 like

Must de Cartier /vermeil is (van) verguld zilver.

Hmm oke, duidelijk niet mijn ding in dit geval.

Je hebt deze modellen ook in het goud, maar die zie je niet vaak.

2 likes

Lijkt mij ook een echte ( denk ik ). Denk niet dat hier zulke goede nepperts van zijn

Volgens mij is er vanaf foto’s niet altijd te oordelen over echtheid.
Dat kan soms pas als een kundig horlogemaker het horloge van binnen en van buiten bekijkt.

1 like

Ik vind het geheel wat scheef/scheel ogen, maar dat zal wellicht gewoon de foto zijn.
Ik vind hem er niet echt goed uit zien, maar zie geen directe aanwijzingen die fake schreeuwen op het verhaal na. Straatvent geeft geen goed hoop, laat ik het zo zeggen.
Hoop dat hij echt is voor je. Dan ben je spekkoper :ok_hand:t5:

Ik weet het ook niet meer :slight_smile:

1 like

Dan heten ze Tank Louis Cartier en hebben ze een witte wijzerplaat met zwarte Romeinse cijfers.

Meestal Silver Grained

1 like

Latere modellen inderdaad , in de jaren 90 was het echt wit / zwart Romeins.


Gouden Tank LC vanaf 1993.

Modellen van voor 1993 ( oer Cartier) hadden het inderdaad.

3 likes

Zonder twijfel 100% een echte. Exact dit referentiemodel ooit zelf ook in bezit gehad. Veel plezier van gehad maar heeft plaats moeten maken voor wat anders.

Geniet ervan!

3 likes

:joy:

Ter verdediging van @Capibara, ik vond de afgeschuurde goudlaag op de punt van de lugs suspect voor een Cartier, maar nou zie ik dat zij ook vergulde horloges maakten.

En is het dan ook zo dat ze bij vroegere Cartier het woord Cartier niet in één van de Romeinse cijfers drukten? Want dat zie ik op deze (slechte) foto’s ook niet.

Eerlijk gezegd was mijn antwoord “dat weet ik niet, wel een tikje brak ogend” geweest. :slight_smile: Een nieuw glaasje is geen overbodige luxe.

image

Dat deden ze ook, zoals op de foto van de TS te zien is :wink:

3 likes