Cartier tank echt of niet?

Eens. Mijn echtgenote heeft dezelfde. Krijgertje van mij, toen ik iets anders wilde, decennia terug :wink:

1 like

Ah, ik moest hem downloaden en vervolgens heel erg inzoomen. Ik dacht dat ze het op de X zouden doen, of anders één van de I’s rond de zeven, maar zat naar de dikke poten te kijken.

Dus ter educatie: Dat “Cartier” wordt op een dun pootje van een Romeins cijfer gedrukt, niet op een dik pootje.

Twee lessen voor de oplettende burger:

  1. Cartier wilde ook wel minder glamoureuze kasten bouwen
  2. Pak er een loepje bij of zoom in, en zoek het bedrukte dunne pootje van een Romeins cijfer.

Les nummer 3 is gedragswetenschappelijk en gaat over confirmation bias:

TS ziet eerst haar horloge in vijf antwoorden afgekraakt worden, en afgedaan als nep, reageert op geen van al die berichten: Geen vragen, geen discussie. Ze antwoord wel op de eerste die “Originele Tank” schrijft, zonder onderbouwing overigens, met “Yes!:grin:

Dan wil je de antwoorden niet lezen of bespreken, dan wil je gewoon bevestiging van een van te voren vaststaande mening of hoop. :slight_smile: Da’s nou hetzelfde als die man die in het Vleestopic om advies vraagt over messen, heel veel advies krijgt, en vervolgens exact het setje koopt wat hij toch al in gedachten had omdat iemand een foto post zonder tekst er bij:

Confirmation bias.

5 likes

Echt denk ik, heb toen wel moeten zoeken achter glaasje, dat is speciaal modelletje.

Dank voor jullie reacties allemaal👍🏽.
Ik heb er veel uit geleerd. Ook gegoogled uiteraard…en besloten toch een speciale juwelier op te zoeken🤔.
En uiteraard hoop ik dat het echt is🤗.

Heb volgens mij precies dezelfde gehad als ik zo kijk. Helaas geen foto van de achterkant. Maar denk dat je een echte hebt hoor :wink: succes

ps: Wat een pareltje was het hoor. heeerlijk vintage formaat. mis hem nog steeds elke dag

2 likes

Waarom weggedaan dan?:scream:

Hij was in Dubai en had snel geld nodig :rofl:?

Je kan beter naar een goede horlogemaker dan naar een juwelier. In de regel.

1 like

:rofl::rofl::rofl:. Dank voor de tip​:wink:

1 like

haha ach, you buy some, you sell some :joy: !

haha…

Op dit forum zijn genoeg deskundigen die voor jou even de kast open maken, dan ben je 100% zeker; zeker een horlogeman zoeken, geen dure juwelier.Ik heb de mijne toen ook via dit forum na laten zien en glaasje laten slijpen.(Plexi)

@Horloge24 André Kan het toch voor je doen.
Die is erkent Cartier reparateur toch.

1 like

zover ik mij herinner is dit plexi glas en niet plat, maar in een soort schuine bolling geslepen.

Grapjas

1 like

wie ik?

was wel bij mijn must de cartier. ach ja

1 like

Dan moet je geen handelaar zijn als je over de echtheid van je ingekochte horloges twijfelt…

2 likes

Helaas moeten meer handelaren die les nog leren :stuck_out_tongue:

1 like

Hier nog 2 goede fotos.

1 like

Nieuw glas erin en opnieuw laten vergulden.
Nieuwe batterij en deze kan weer een tijd mee :+1:t2:
Leuk ding!

2 likes

Wat is daar boven rond 11 uur aan de hand? :face_with_monocle:

1 like

@Capibara misschien goed om te laten zien wat je bedoeld? heb namelijk dezelfde gehad maar ik kan geen onderscheid maken hoor ! Dit lijkt mij gewoon genuine.