Cartier tank echt of niet?

Lijkt alsof de binnen kant losraakt. Volgens mij ligt t niet aan het glas

komt zeker los, jammer. glas zit wel degelijk ook barst in, maar dat vervangen valt goed mee.

Maar goed dat ze een beetje last van confirmation bias heeft, aangezien die het alle vijf toch niet bij het rechte eind hebben. :nerd_face:

1 like

Hij staat altijd op dezelfde plek :wink:

1 like

Dat kan de verkleurde lijm van het glas zijn, laat los en komt naar binnen. Bij veroudering en verkeerd type lijm kan dit gebeuren.

In een Must zit geen plexiglas, zoals door sommige geschreven is, maar mineraal dubbel gebold. Dus zowel in de lengte als de breedte. En de korte zijde is recht op het punt van verlijmen. Imitatie is op de korte kant vaak iets bol en sluit niet goed af.

5 likes

Zoek anders even op het forum naar een horlogemaker:

Er zijn er ook op het forum die niet per se op die kaart staan. :slight_smile:

Veel succes!

Ik vind dat altijd wel leuk om te zien. Zodra er een slechte foto gepost wordt is de eerste reactie altijd nep in dit soort topics.

2 likes

Tja, er zijn hier op het forum een hoop zgn kenners … :blush:

Klopt, is ook leuk. Maar los van de foto lijkt het wel alsof de tekst:

bedoeld is om juist deze situatie te creëren.
Ook in Dubai worden over het algemeen genuine Cartiers niet bij een “straat vent” gekocht,

1 like

Wellicht wel in deze brakke staat. Nieuw glaasje, nieuw vergulden, algehele service… En dan lijkt het ergens op.

1 like

Wellicht sowieso in dubai met name interesse in nieuw en groot…

1 like

Waar zou je zoiets eigenlijk opnieuw kunnen vergulden en wat zouden hiervan de kosten zijn? Beste bij een horlogemaker of juwelier (ivm. het eruit halen van glas en uurwerk etc.)?

Cartier gebruikt namelijk een 20 micron laag goud voor deze kasten wat echt behoorlijk dik is vergeleken met andere vergulden sieraden en horloges. Dit is niet makkelijk ergens te laten doen op originele wijze.

@jurk ? Waar had jij dat ook alweer laten doen?

1 like

@Jurk kleurt alles zelf in , ook goud :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

1 like

Havemann

Hahahaha… retouché :crazy_face:

3 likes

In Vught is er een juwelier/horlogemaker, die mogen ook Breitling horloges maken. Wellicht die proberen🤔

De dikte van het goud laagje is een kwestie van langer in het bad te laten hangen!
Naar mijn menig gebeurd het elektrolytisch en dan is het gewoon hoe langer hoe dikker.
Maar @Horloge24 André kan deze toch makkelijk herstellen.
Stuur hem maar een PB @Grace81

Hallo Tom,

de dikte van de goudlaag is dan een probleem voor de passing van het glas, door aangroei zal de ruimte kleiner worden en past het originele glas niet meer.

Ben zelf geen voorstander van vergulden omdat het resultaat op de langere termijn niet echt goed blijft. Hoeken slijten in verhouding toch weer snel door.

Uurwerk technisch kan ik zeker iets betekenen.

3 likes

Dan kunnen ze toch eerst het oude goud eraf halen en dan opnieuw vergulden!
Volgens mij kan het namelijk andersom ook.
Maar met goud weet ik het niet zeker.
Doorslijten hebben de Vermei zo ie zo last van.
Die van mijn vrouw ook na een paar jaar.
Maar het mooiste en duurste is natuurlijk de 18Kr versie.

1 like

Mja, dat is altijd met vergulding vs solid.

1 like

Ik denk dat een stuk vergulding onder het glas beland is, waar het vandaan komt zie je op de foto wat missen op de kast. Alsof iemand ietwat onhandig een misschien niet perfect passend glas geplaatst heeft, met de rand langs de kast gekrast.

1 like