Ai das vervelend, ik verwacht niet dat dit binnen de garantie van Cartier gaat vallen. Het saffier of cabochon is origineel volgens mij ook niet los te krijgen en dan dient de kroon in zijn geheel vervangen te worden. Dit zal dan gepaard gaan met een service vanuit Cartier. Je zou ook nog kunnen kijken of er op ebay of zo een losse originele kroon aangeboden wordt en die door een goede horlogemaker laten monteren. Ik zou dus eerst bij Cartier informeren en dan kun je evt afwegen wat je het beste lijkt. Succes
Zelf regelen is het snelst en veruit het goedkoopst. Heel simpel: ga naar je plaatselijke edelsteen winkel. Koop een Saffier, kost geen drol, dan even langs je goudsmid om het in vorm te laten slijpen en vastlijmen op de kroon.
Horloge is nooit gevallen, ze is er wel eens perongeluk mee in de douche gestapt tot ze het door had.
Ik denk dat de vochtige badkamer in combinatie met een suboptimale hechting in productie de oorzaak is geweest.
Garantie?
Zou zomaar kunnen als ik de verhalen lees. Je kunt het in elk geval proberen via je AD.
Nee heb je altijd, ja kan je misschien krijgen…
Indien nee: een beetje goede goudsmid of een in reparatie gespecialiseerde juwelier kan meestal wel aan een (synthetische) saffier, cabuchon geslepen, in die maat, komen en het vakkundig in het lege kommetje van de kroon monteren. Waarschijnlijk gewoon lijmen, maar dan wel professioneel verantwoord. Don’t try this at home! Zo’n klein saffiertje kost niet veel en neem van mij aan dat Cartier er ook geen natuurlijke saffieren inzet, die zijn 90% zeker altijd synthetisch. Dat is niet erg, alleen een in edelstenen gespecialiseerde juwelier kan met speciale apparatuur (refractiemeter) vaststellen of zo’n eentje ‘echt’ is of ‘gemaakt’ synthetisch (blauw korund) is.
Nieuwe originele kroon kost € 60,- + montage kosten. Stukje saffier kopen en erop lijmen = knoeiwerk. De spinel zit erop gefelst en gelijmd. Gaat echt niet zomaar los.
@bloedlink geeft aan dat de steen al langere tijd weg is, waarom niet direct geclaimd? @Eddie : Garantie bepaald de klant niet maar in dit geval Richemont / Cartier. Eventueel kunnen ze coulant omgaan met een product dat niet voldoet aan de verwachting van een klant om hem / haar ter wille zijn.