Cartier Tank Solo in steel. Cool watch or a shitter?

Hallo allemaal,

Vanavond bij het surfen op het wereldwijde web op de Cartier Tank Solo uitgekomen. Ziet er wel classy en cool uit. Zowel in Quartz als Automaat te verkrijgen. Is de Cartier Tank Solo the way to go from a horological point of view. Of is het the poor man’s net niet Cartier. Is de Cartier Tank Louis eigenlijk degene die je moet hebben of is de Cartier Tank Solo seriously cool en misschien wel the sweetspot? Quartz of Automaat? De Quartz heeft geen seconde wijzer de automaat wel. De automaat heeft ook nog een datumfunctie. Welke Cartier Tank is volgens jullie the way to go? Of is een Cartier Tank in staal überhaupt not done en moet een tank gewoon in 18K goud zijn? Wat zijn jullie ideeën? Genoeg om over te praten dacht ik zo. Ik ben benieuwd naar jullie meningen!

De Cartie Tank Solo in staal is:

• Geslaagd
  • Niet geslaagd

0 stemmers

MvG Ralph

8 likes

Zou altijd die Quartz kopen. Toch geen secondewijzer.

Heb die ex van @Jurk omgehad. Was een tof ding… zou m zo kopen… al zou mijn vrouw er meer mee rondlopen denk ik.

2 likes

Was idd cool!!!

13 likes

Met lederen band vind ik het een mooie klassieker !
Zit er zelf ook wel eens over te denken.

1 like

Koop wat je mooi vind en niet op basis van een horological point of view. Koop je het voor jezelf of de buitenwereld?

#durfteleven

:wink:

7 likes

Ja, een absolute klassieker. Chic, chic, chic.

Een Cartier kan best een batterij hebben. :watch:

1 like

Een model waar ik he-le-maal niets mee heb. :neutral_face: Misschien ben ik nog niet grijs genoeg :laughing:

7 likes

Allemaal Quartzzz
Maar dan wel mooi :herb:

17 likes

Dat is de Santos-Dumont als ik mij niet vergis…

1 like

Het is wel iets unieks en iets aparts. En kan een leuke twist aan een collectie geven…

1 like

Correct!

12 likes

Dat zeker.

2 likes

Die puntige kroon is een gruwel om te zien voor mij.
Kies dan voor een Santos Xl voor een man, die is echt mooi. Op staal helemaal!

De ‘Tank’ is een klassieker! Maar (nog) niet voor om mijn pols, heb er niks mee. :sunglasses:

… moet je ‘de’ hier niet even als ‘the’ schrijven? :wink:

2 likes

Ik zie het met alle tool watches die ik van jou langs heb zien komen ook nooit gebeuren :joy:

1 like

Het perfecte horloge als dresswatch als je het mij vraagt. En ja je hebt gelijk, volledig goud met een zwarte leren band is misschien de bekendste en meest gewaardeerde combinatie, maar als je het mij vraagt moet je gewoon pakken wat je mooi vindt. Het gaat erom dat jij naar je pols kijkt en tevreden bent!
Als je een andere kleur wil binnen de collectie kun je nog altijd naar goud kijken, maar dan wellicht even doorsparen.
Voor Cartier zou ik in ieder geval niet bang zijn om een quartz te nemen, dan zijn ze net wat dunner en het past best bij het merk (ook zo zonder secondewijzer). Persoonlijk heb ik zelf ook vaker naar bijvoorbeeld de Santos gekeken, een prachtig horloge (in mijn ogen) met een leuke geschiedenis die ook in bicolor te krijgen is. Dan hoef je geen kleurkeuze te maken, net zo makkelijk. :wink:

2 likes

Stijlvol, tijdloos en echt met het Cartier DNA

1 like

:sunglasses: klopt maar zelfs ik ben niet geheel ongevoelig voor iets met meer shine…:star_struck:

1 like

@selie, ik weet dat dit je boos maakt wegens…dingen, maar kom er eens in met je Tank.

1 like

Op staal meh maar op leer erg leuk