Schijt horloge, maar gelukkig kon ik die van mij kwijt aan iemand met een minder ontwikkelde smaak.
Voor de liefhebber, hier de XL variant voor 500 euro onder list:
https://www.steinermaastricht.nl/catalogue/item/cartier-tank-solo-1
Staat je goed!
Dank! Helaas al weer weg.
Ik print hem ff uit en kom erop terug ok?
Ik zou vooral op zoek gaan naar een leuke vriend(in).
Maar goed, wie ben ik?
Ik vind de Tank Louis de one to have zogezegd.
Maakt niet uit welke variant of materiaal kan ook vintage zijn natuurlijk. In de juiste maat Large want dat valt bij Cartier als een Midsize.
Ik vind dat afgevlakte front van de Tank Solo net wat te modern ogen.
In staal kan een Reverso Classique midsize manual wind ook een leuke optie zijn. In midsize ontworpen volgens de golden ratio. Wat zoiets betekend als ontworpen volgens de ideale verhoudingen en balans en dergelijke om symmetrische schoonheid te creëren.
Groet,
Noel.
XL is wel echt XL. Dit ding is serieus groot. Mijns inziens zo groot dat het formaat alle klassieke vibes en dingen die je van een dresser verlangt afbreekt.
Vind het op stalen band ook een beetje klinisch en kil horloge.
Naar mijn mening moet een Tank vooral niet te groot zijn, hoe klassieker hoe beter. Het is nou eenmaal een dresswatch…
De gulden snede zo gezegd
Maar voor Cartier moet je de leeftijd en het cachet hebben.
Hoewel ik al aardig begin te vorderen is het niks voor mij
Zo zag ik algelopen zomer op een terrasje een wat oudere heer
zitten met een Santos.
We raakten aan de praat en hij bleek directeur van een worstfabriek
te zijn.
En ja, dan kan zo’n Cartier weer wel.
Kortom, er moet een match zijn tussen het horloge en de persoon.
Ieder zijn smaak… Wat mij betreft ugly as fuck
Tank solo is een van mijn (vele) droom horloges, maar komt er niet gauw in ( ik vind de Quartz stijlvoller in formaat en zonder seconden wijzer ) want dik +/- €2500 Voor een Quartz … ( en ik heb al een Quartz Cartier in de collectie. Maar wat een mooi ding die tank solo…
Ja zeker. Ik heb net een vintage tank aangeschaft voor mijn vriendin. Een iets groter exemplaar in staal of een santos 100 xl model google ik nu regelmatig
!Ik vond het een top horloge. Een op en top klassieker, en tevens anders dan de rest van mijn collectie. Formaat was wel even wennen, is toch nog een slagje kleiner dan wat ik gewend ben (37-39mm). Met een ander bandje deed hij het verrassend genoeg casual ook prima!
Ook ik vind het niets bijzonders.
Persoonlijk ben ik meer dan 30 jaar bezitter geweest van een Cartier Tank( quartz) en ik kan beamen dat dit een zorgenvrij horloge is,mooi en nog steeds gewild bij velen.Om de paar jaren een batterijtje en hop opnieuw gerust voor de volgende jaren zonder poespas.
Zover wil ik nou ook weer niet gaan, maar snap het wel.
Moeilijk model (het woordje icoon gebruik ik niet, heb ik niks mee
), maar bij de juiste personen en kleding uiteraard top om te zien. Mits -en dat is een hele DIKKE mits- het bij diegene past.
Zoals @n_visser al zei, is de Louis uiteraard de klapper, maar de Solo mag er wat mij betreft absoluut wezen!
Ik had het nooit gedacht, maar ik overweeg de aanschaf van een tank/tonneau.
Een paar jaar terug totaal niet geïnteresseerd (“ugly as fuck”), maar betrap mezelf op een groeiende interesse.
De jaren gaan tellen…
Hebbie ook Google Translate?