Recentelijk uit de erfenis van mijn moeder bovenstaand horloge gekregen.
Helaas aan de buitenkant in niet al te beste staat en na openmaken van de achterdeksel door een juwelier bleek dat er ook vocht in had gezeten en de batterij was gaan lekken.
Is het nog de moeite waard om hier een nieuw quartz uurwerkje in te zetten? Zo ja kan dat alleen bij Cartier? Het horloge heeft emotionele waarde maar wil er niet een godsvermogen instoppen.
Hoor graag van jullie.
Geen idee de juwelier kon er in ieder geval niet meer mee… ik maak morgen wel wat foto’s van de binnenkant maar begreep dat het uurwerk al vocht schade had.
Is meestal niet de meest aangewezen persoon voor een technische beoordeling. Zoek een goede horlogemaker op in de buurt voor een 2nd opinion. Gezien de staat van de wijzerplaat zo snel op de foto, is het horloge iig niet verzopen.
Zelfde probleem gehad met een Omega Constellation S/G (uit erfenis) en dat zou 2 jaar geleden met nieuwe Omega onderdelen minimaal uitkomen op € 1700,00 als ze de originele onderdelen al los geleverd konden krijgen vanuit Omega. Ik heb destijds bedankt, maar daar heb jij ook niet zoveel aan.
Is volgens mij een Ebel caliber ( basis ETA ) , ditzelfde uurwerk zit een een Sport Classic dames model.
En ik weet dat er in die tijd een samenwerking was tussen Cartier en Ebel, er werden zelfs Cartier’s in de Ebel fabriek geassembleerd.
Loop de reacties even langs met een paar opmerkingen.
Nieuw uurwerk is voor mij geen probleem, wordt standaard bij 98% van alle kwarts Cartier horloges gedaan. Kosten voor deze uitvoering zijn € 430,- met ultrasoon reinigen van de kast en sluiting + opnieuw uv lijmen van het glas [ mits er geen barstjes inzitten ] Garantie 2 jaar. Enige wat erbij kan komen zijn wijzers / werkring / kroon / wijzerplaat / bodemschroeven als deze verk***t zijn.
Is niet relevant => originele Cartier uurwerken zijn niet makkelijk te vinden en dan zijn de kosten vaak hoger dan via de officiële weg! Daarnaast zijn de aangeboden uurwerken meestal toe aan een onderhoudsbeurt.
Cartier heeft nooit een ETA 976.001 toegepast, laat hem aub dicht want de bodemschroeven zijn van goud en kosten € 20,- per stuk. Uurwerk is trouwens een 090 of 690.
Klopt niet, deze kast wordt ultrasoon gereinigd en daarna met een zilverdoek even opgewreven. Cartier laat de kasten niet vergulden maar verkoopt een nieuwe kast
Dat is deels juist, uurwerk is samen met Ebel gebouwd maar heeft niets met ETA te maken.
No-brainer denk ik, voor @inansn . Beter en voordeliger wordt het niet snel; en je werkt met een actief en ter zake kundig (meer dan ik zelf hier) HF-forumlid.