Cartier Tank Vermeil Erfenis...loop of sloop

Beste mede forumleden,

Recentelijk uit de erfenis van mijn moeder bovenstaand horloge gekregen.
Helaas aan de buitenkant in niet al te beste staat en na openmaken van de achterdeksel door een juwelier bleek dat er ook vocht in had gezeten en de batterij was gaan lekken.
Is het nog de moeite waard om hier een nieuw quartz uurwerkje in te zetten? Zo ja kan dat alleen bij Cartier? Het horloge heeft emotionele waarde maar wil er niet een godsvermogen instoppen.
Hoor graag van jullie.

2 likes

Welk uurwerk zit erin? Als ik goed heb gelezen zou het een 057 of 157 moeten zijn?

1 like

100% zeker dat het niet te herstellen is met een goede service?

Volgens ChatGPT een ETA 976.001 zou dat kunnen?
Kan hem morgen bij daglicht wel even openmaken. vind het nogal piellen met die miniscule schroefjes

Geen idee de juwelier kon er in ieder geval niet meer mee… ik maak morgen wel wat foto’s van de binnenkant maar begreep dat het uurwerk al vocht schade had.

@Horloge24 weet wellicht (weet het wel zeker) meer… …Cartier gecertificeerd.

2 likes

Gewoon naar horlogemaker gaan.

2 likes

Is meestal niet de meest aangewezen persoon voor een technische beoordeling. Zoek een goede horlogemaker op in de buurt voor een 2nd opinion. Gezien de staat van de wijzerplaat zo snel op de foto, is het horloge iig niet verzopen.

2 likes

Dat kan wel dan is het een Imitatie, hier hoort volgens mij een 057 in te zitten.

1 like

Zelfde probleem gehad met een Omega Constellation S/G (uit erfenis) en dat zou 2 jaar geleden met nieuwe Omega onderdelen minimaal uitkomen op € 1700,00 als ze de originele onderdelen al los geleverd konden krijgen vanuit Omega. Ik heb destijds bedankt, maar daar heb jij ook niet zoveel aan.

Weet geen reet van cartier, maar ik geloof wel in deze eigenlijk.

Probleem is, via de officiele weg zal men ook de kast opnieuw willen opmaken. Dat gaat hier echt geld kosten.

2 likes

Dat is de basis, Cartier heeft hier de 057 of 157 van gemaakt. De een is rond (157) en de ander ovaal (057). Dit als ik het goed heb geĂŻnterpreteerd.

Er is hier vast wel iemand die dit voor een leuk bedrag wil doen

1 like

Is volgens mij een Ebel caliber ( basis ETA ) , ditzelfde uurwerk zit een een Sport Classic dames model.
En ik weet dat er in die tijd een samenwerking was tussen Cartier en Ebel, er werden zelfs Cartier’s in de Ebel fabriek geassembleerd.

3 likes

zit een orgineel cartier uurwerk in. De juwelier had nog foto’s gemaakt.

1 like

Dank vor jullie reacties ik post morgen wel wat foto’s van het binnenwerk.

1 like

Loop de reacties even langs met een paar opmerkingen.

Nieuw uurwerk is voor mij geen probleem, wordt standaard bij 98% van alle kwarts Cartier horloges gedaan. Kosten voor deze uitvoering zijn € 430,- met ultrasoon reinigen van de kast en sluiting + opnieuw uv lijmen van het glas [ mits er geen barstjes inzitten ] Garantie 2 jaar. Enige wat erbij kan komen zijn wijzers / werkring / kroon / wijzerplaat / bodemschroeven als deze verk***t zijn.

Is niet relevant => originele Cartier uurwerken zijn niet makkelijk te vinden en dan zijn de kosten vaak hoger dan via de officiële weg! Daarnaast zijn de aangeboden uurwerken meestal toe aan een onderhoudsbeurt.

Cartier heeft nooit een ETA 976.001 toegepast, laat hem aub dicht want de bodemschroeven zijn van goud en kosten € 20,- per stuk. Uurwerk is trouwens een 090 of 690.

Klopt niet, deze kast wordt ultrasoon gereinigd en daarna met een zilverdoek even opgewreven. Cartier laat de kasten niet vergulden maar verkoopt een nieuwe kast :wink:

Dat is deels juist, uurwerk is samen met Ebel gebouwd maar heeft niets met ETA te maken.

10 likes

@inansn, ik kan je @Horloge24 100% aanbevelen!

3 likes

No-brainer denk ik, voor @inansn . Beter en voordeliger wordt het niet snel; en je werkt met een actief en ter zake kundig (meer dan ik zelf hier) HF-forumlid.

2 likes