Wellicht snap ik dat, maar hoe doe jij het dan? Blijft goud en kwetsbaar.
Ben een professionele horlogemaker die dit dagelijks doet en heb de juiste schroevendraaiers.
Eigenlijk kan je zoals altijd met de juiste schroevendraaier de kast openen. Dus.
Maak bij een Vermeil kast geen uitschieter want dan is de schade niet zo makkelijk weg te polijsten of schuren
Klopt uiteraard. ![]()
Ik ging zeggen âsteek m binnen bij een horlogemaker hier op het forumâ.
Bij dezeâŚ
Dank voor jullie comments en meedenken.
Ga het even overleggen met de vrouw want daar was het horloge uiteindelijk voor bedoeld.
Mocht ze het niet zien zitten dan mag hij denk ik in de verkoop voor onderdelen.
Lijkt me in dit geval beter repareren en verpatsen dan parts.
Precies wat ik net wou zeggen.
Dit is toch al minimaal de moeite?
Edit: zonder makkelijk te willen doen over geld maar bedoel meer gezien de emotionele waarde lijkt het me jammer om even de onderdelen te verpatsen.
Klopt, quartz van mn moeder liep ook niet meer, juwelier kon niks betekenen. Ik er even naar gekeken en in 5 min liep het horloge weer door een lipje iets te buigen
Nogmaals dank voor de input maar restauratie wordt me iets te prijzig qua uurwerk en opnieuw vergulden. En mijn vrouw heeft het er niet voor over. Ik doet hem hier wel in de verkoop as is.
Er is nog een optie 3 hè; in een la gooien en er heel lang niet naar kijken. Wellicht dat je later, of nog verder in de toekomst, wellicht een afstammeling van je, er wel heil inziet om âm op te knappen.
Het is natuurlijk je eigen beslissing en ik kan niet oordelen daarover maar het is zo zonde dat een familiestuk straks âgewoon een 2de hands Cartierâ is.
Je zou nog eens met een poetsdoekje die vlekken kunnen proberen te poetsen, ik zie zo 1-2-3 geen plekken waar de vergulding door is.
Klopt, en op zich is dat ook âpatinaâ dat er bij hoort. Netjes werkend krijgen is veel belangrijker dan die kast terug factory-new zetten, voor mij althans.
Kennelijk voor inansn wel een probleem.
Ik zou denken dat de plaat nog prima is, en de kast eigenlijk ook.
Dan is het voor 430 euro gepiept, maar kennelijk is de erfenis van ma dat niet waard.
Nja. Elk zân eigen zaak natuurlijk. Voor de ene is 430 euro een doordeweekse lunch voor twee. Bij mij hier in de regio is dat een half netto maandloon voor heel veel mensen.
Persoonlijk zou ik ook een heel pak minder hechting hebben aan een quartz horloge, ongeacht de afkomst, ankergang-snob zijnde. ![]()
Tsja. Misschien had ma nog 5 leukere horloges liggen die ze vaker droeg. Dan is dit ook misschien niet de beste keepsake.
Even aanhakend op Ruud inderdaad er zijn meerdere horloges waaronder nog een Cartier en een datejust van mijn moeder en een submariner van mijn stiefvader. Die liggen voorlopig nog bij mijn zus.
Ze wist natuurlijk wel wat ze weg gaf. En Ruud je had gelijk een poetsdoek doet wonderen dus ik denk dat ik voor een nieuw uurwerkje ga. Ik neem contact op met @Horloge24
Klinkt als de beste keus! ![]()
Goedzo! Doen! Ik was serieus bang dat het verloren zou gaanâŚ![]()