Cartier Tank Vermeil Erfenis...loop of sloop

Mmm Chinees uurwerkje er in, en ga weer jaren me. Echt simpel!
Kosten $ 14 . Incl. Betterijtje.
Oeps !

Heb geen idee wat je op dit forum zoekt, dacht dat het hier horloge LIEFHEBBERS betreft. Een Chinees uurwerkje onder een Cartier wijzerplaat plakken valt er in mijn ogen niet onder. Als je dat echt zal doen dan is de waarde van het horloge ook geminimaliseerd, Oeps!

7 likes

image

5 likes

Gelukkig ligt de cartier al bij Andre en wordt er weer wat moois van gemaakt :slight_smile:

6 likes

Dat is een beetje zoals een Husqvarna motor in een Mercedes S Klasse :joy:

1 like

Nou staat Cartier volgens mij ook niet echt bekend om de kwaliteit ā€œmotorenā€ die ze bouwen. Ik weet ook niet in welke mate een simpele chinese quartz veel onder zou doen voor het originele uurwerk, toch snap ik wel het sentiment dat de liefhebbers op een liefhebbers forum dingen het liefst origineel houden en sta ik daar zelf ook wel achter.

1 like

Ik zou ze toch maar eens naast elkaar leggen onder de microscoop :sweat_smile:

Na Rolex het grootste Zwitserse horlogemerk……. Dat wordt\ ben je niet als je geen kwaliteit kan garanderen lijkt me.

1 like

In het Cartier topic wordt toch met regelmaat gesproken over de slechte uurwerken in bijvoorbeeld de Santos modellen. Ik heb Cartier dan ook altijd meer gezien als een merk dat zich richt op sieraden ipv uurwerken, maar wellicht zit ik er langs.

Maar nogmaals, als je het 2e Zwitserse horlogemerk na Rolex bent ( CH export cijfers ) dan kun je dat toch moeilijk zeggen.

Wat zegt de kwantiteit in deze over de kwaliteit?

Veel, want als je kwalitatief slechte producten levert blijf je niet aan de top.
Aan de top komen is ƩƩn, er blijven kan alleen als je ook de kwaliteit levert die daarbij hoort.
Als je horloges ( in dit geval ) verkoop van €5K + en die zijn van slechte kwaliteit dan zal het snel afgelopen zijn met je.

1 like

Mwoah. Wat er in een Cartier zit is niet perse haute horologier. Ook vaak niet in Rolex trouwens, of andere grote merken. Betrouwbaar en solide? Zeker. Maar dat is je run of the mill Miyota uurwerk ook. Cartier verkoopt een instaptank met quartz voor bijna 4k. Een heel goed quartz uurwerk maar desalnietemin kunnen weinig merken een quartz horloge wegzetten voor dat geld.

Wat mij betreft nag hier een slotje op. Mijn cartier ligt bij Andre en daarmee is mijn vraag beantwoord. Andre succes !!

6 likes

Vergelijk dit met een Miyota kwartsuurwerk, dat trouwens Japans is.

8 likes