Al een tijdje zit ik met de gedachte om mijn vriendin haar eerste ‘luxe’ horloge te kopen.
Het kan niet altijd feest zijn voor mezelf en soms moet ik de andere helft ook want verwennen .
De keuzes zijn
Panthère de cartier mini
Rolex lady datejust in staal
Ze is geen fan van goud en haar voorkeur gaat toch meer naar de cartier omdat dit naast een horloge ook een juweel is door de smalle bracelet en het gepolijste aspect.
De rolex vind ze mooi zolang dit full steel is maar ze geeft zelf aan dat er van rolex teveel neppers in de omloop zijn en dat dit het horloge minder speciaal doet aanvoelen.
De vraag is, koop ik hem grijs of bij de boutique?
En moest ik voor grijs gaan, zijn er bepaalde GD die men kan aanraden die dit horloge (nieuw) kunnen sourcen onder listprijs?
600 euro verschil. Boutique is natuurlijk wel leuk, maar je kunt het ook gewoon bestellen en dan aan haar geven en van die 600 euro een bijzonder diner doen.
Dat is afhankelijk van de prijs en beschikbaarheid.
En voor welke beleving je wilt gaan, weet dat er genoeg grijze handelaren ook een leuke ervaring kunnen geven.
Mijn vrouw draagt ook al twee jaar een Tank, samen voor haar gekocht op haar verjaardag bij Schaap en Citroën. Leuke ervaring, vergeet ze nooit meer. En die paar meier voor etentje er na kan er vast ook nog wel vanaf.
Ik zou adviseren om bij de GD te kopen, zo heb ik een tijdje geleden een Pasha (nos) voor een een hele mooie prijs voor mijn wederhelft mogen kopen.
(Tenzij je voor een AD experience wil gaan…maar daar betaal je dan ook uiteraard een premie voor, waarbij io zelf de premie liever uitgeef aan samen een weekendje weg…)
Als je zoekt naar ervaringen met de Cartier boutique in Amsterdam, dan vind je heel veel superslechte beoordelingen. Laat het daar dus niet vanaf hangen. En in de rij staan voor je dure horloge is ook niet alles. Grijze dealer kan ook een prima ervaring geven, of beter.
Bij de boutique is het idd duurder maar soms is de ervaring ook leuk.
Kan me wel inbeelden dat het voor mn vriendin leuk is als ze binnenkomt in een mooie ruimte, wat dingen kan passen, een drankje krijgt en evt nog een klein geschenkje bij de aankoop.
Voor enkel honderden euro’s is dit leuk maar als het een groot prijsverschil is dan koop ik haar idd liever iets leuk bij het horloge.
Ja, ik ook tenzij ik iets speciaals wil doen voor mijn vriendin. Beetje romantiek is soms ook erg leuk. Toch een herinnering die je nooit meer vergeet. Kost wat, maar dan heb je ook wat