Case finishing van horloges

Even bij Jaap passeren en het is geklonken :smiley: die van @daffie was een 005 dachtk?

Schitterend die SBGA! Eigenlijk vind ik de GMT case niet zo bijzonder. Dat doet Omega even mooi imho. Daarom heb ik hem verkocht denk ik :blush:

1 like

Casio T200

Christopher Ward c65

Bulova
8ae0a649ec14a40817ca80f00ef68723c99c0cdb_1_690x458

Seiko SARX015
Seiko Presage SARX015 Cognac

Orient Star

4 likes

the word Burlesque springs to mind.

2 likes

Thx Jasper :+1: En ja idd mijn GMT was de 005…diepblauw met rode secondewijzer.

1 like

Onder microscoop:

3 likes

Lekker, hoef je niet bang te zijn voor de eerste kras :slight_smile:

2 likes

4 likes

Klopt.

Toch wil ik een lans breken voor Citizen:

En, grappig genoeg, voor Mühle Glashütte.

Als je even door stofjes en wat krasjes heenprikt: Prachtige finish, ook op de indices. Zeker ook een verschrikkelijk creatieve middenkast-brush. Ik vind dit cool, niet zozeer omdat het foutloos is, maar meer omdat het gewoon eens een totaal ander ontwerp is dan anders.

4 likes

Die zijn tyfusirritant. Horloges van 500 ballen waarvan heel, heel veel merken zich achter de oren gaan krabben over case finishing.

Mooi hoor.

3 likes

Goeie ouwe tijd toen het nog echt een toolwatch was :grinning:

1 like

Haha, ja. Casio heeft goede afspraken gemaakt met de partij die de kasten bewerkt (en/of GS heeft aanzienlijk meer marge, aangezien dit dezelfde partij is).

1 like

Ik vind deze NOS Enicar best wel indrukwekkend qua afwerking.

8 likes

This is case finishing :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik weet het niet. :grimacing:

En dat met een Rolex en AP doen. :face_with_thermometer:

Nu moet ik er ook bij zeggen dat ik niks bijzonders heb gehoord over het uurwerk van Casio. Het is een tough movement wat radiografisch gesynct wordt waar wat kortere/lichtere wijzers gebruikt worden. en dus zijn er geen noemenswaardige dingen nodig zoals high-torque motoren, thermocompensatie, aged quarz kristallen en dat soort flauwe kul meer.

Ik kan me ook voorstellen dat de uurwerken in die Casio gemaakt zijn om te vervangen indien kapot, en dat ze niet per se gemaakt worden om te servicen, dus ergens begrijp ik het prijspunt wel.

Toch, gegeven de kasten, vind ik dat Casio een 1000/1500-Euro horloge voor 500 Euro in de markt zet. Het is verbazingwekkend mooi in levenden lijve.

Maar dat logo en die fumé wijzerplaat, man, da’s echt prachtig. Waar haal je dat soort horloges weg, en wat kosten ze? Ik vind het pakket in z’n geheel echt, echt geweldig. Had ik al gezegd dat het het tofste throwback-logo ooit is?

Ik waardeer het handwerk, maar in mijn ogen is dat de perfecte illustratie van de filosofie dat minder toch echt meer is.

2 likes

Ja, soms is het een plus, soms is het te veel. Het hangt van de smaak en model ook.

Maar handwerk blijft verbasend.

Mijn OCD gaat heel erg over de zeik van dit soort motieven, zeker ook omdat ik geen kelt, viking of barokke adel ben. Ik moet schone oppervlakten hebben, en als er patronen bij komen hoop ik altijd maar weer dat ze geometrisch zijn in plaats van bloemrijk of tribal.

Da’s puur persoonlijk. Die Milgauss is danig verneukt in mijn beleving.

Leuk topic. Voor mij is dat de klasse van Moser & Cie. In 2019 mogen bewonderen en er is sindsdien nog onovertroffen. (en voor mij onbereikbaar :wink:)

Dit is naar mijn mening echt volledig verpest.

Breitling kan er toch ook wat van hoor:

4 likes