Gisteren op verzoek van mijn vriendin wezen snuffelen in een tweedehands zaak en onder andere deze Casio gekocht. Het is mijn eerste vintage aankoop.
Een van de voordelen van dergelijke winkels is dat er over de prijs onderhandeld kan worden. De eigenaar van de zaak nam contact op met de eigenaar van het horloge en stelde mijn bod voor, hij hielp mij zelfs door het “kermishorloges” te noemen . In mijn optiek was het echt een koopje.
Over de waarde van het horloge vind ik maar weinig terug, en aanbiedingen in uiteenlopende kwaliteiten.
Het model is enkel in 1980 gemaakt. Het getal 79 verwijst naar de module gebruikt in het horloge. Verder heeft het een kalenderfunctie die loopt van 1901 tot en met 2099 en automatisch verloopt tot en met 2029, zelfs de schermverlichting werkt nog en als bijzonderheid aan dit horloge is dat de alarmtoon in 10 verschillende stappen is aan te passen. De band en kast zijn van roestvrij staal en het klokje is spat waterdicht.
Mocht er iemand zijn die mij nog iets meer kan vertellen over het horloge (wat je er dan ook van weet) dan hoor ik dit graag.
Misschien heb jij ook nog ergens iets leuks op de kop getikt (digitaal of niet)en wil je het delen schroom dan niet het te delen.