Ik heb een tweetal Casio MDV-107’s aangeschaft (zwart en pepsi) en zit nu nog te kijken naar een 106. For Fun You Know. Via het alom bekende orakel Google kwam ik uit bij Mill Watches. Heeft er iemand ervaring met hullie/zullie? Ik zie op hun site dat ze een aantal horloges gemodificeerd verkopen met saffierglas.
Die zijn daar wel stevig aan de prijs!
Gewoon HIER online bestellen.
Is verzending en import ook goed geregeld
Dank. Ga binnenkort even bestellen.
Inmiddels de Duro Batman besteld. Al had ik wel mijn twijfels gekregen na het zien van een Youtube recensie. Daarin werd een probleem met de bezel gemeld. Die wilde niet draaien. En horloge kwam niet in originele Casio doos.
Gaat wel goed komen. Als er iets mis is, lost Amazon het wel op
Dat zag ik in die recensie ook. Mocht het horloge houden.
Mijn 106 van Amazon.com kwam in de originele doos en de kwaliteit is prima, bezel draait erg mooi. Loopt +2s per maand voor dus ruim binnen de specs.
Algemene nadelen van de Duro vind ik het wel erg kleine datum venster (maar ik ben bijna 60) en het originele bandje, dat is wat stug.
Verder vind ik het voor €68 inclusief alle kosten een heel tof horloge met een super uitstraling.
AliExpress schakelband erop draagt heerlijk!
De nieuwe versie 107 zonder de springende Marlijn heeft de charme van de Duro verloren. Jammer maar we kunnen niet alles hebben.
Gelukkig heb ik de 3 kleuren dials van de 106 kunnen bemachtigen.
Gelukkig vorige week 2 nieuwe opbergdozen gekocht bij Amazon. Ga maar eens kijken of ik daar alle 106 en 107’s kan verzamelen.
Ik vond de 107 bandjes wel meevallen eigenlijk. Zijn die van ander materiaal? Ali bracelets zijn er voor weinig. Er komt nog een kleurrijke Pagani Design voor me binnen komende week. Een Planet Ocean achtige variant met Seiko VK64. Daar heb ik nog 2 extra bracelets voor besteld. Maar deze zijn 20mm. Voor weinig.
Degelijk maar stug en wat grof. Ali FKM of Samco siliconen (Barton Elite kloon) bevalt mij beter en ze kosten weinig.
Die van mijn eco-drive citizen diver is veel stugger en die heb ik al vervangen door een officiële promaster bracelet.
Welke verschillen zitten er tussen de 106 (met merlijn) en 107 (zonder) ? Jij kunt ze vergelijken.
Backcover, afwerking, polijst/brushing etc.
Voor zover ik weet alleen de afbeelding van de springende Marlijn.
Iets met aflopende auteursrecht /
licenties.
Ben echt benieuwd. Ernest @iGadgetman kan een snelle vergelijking doen.
Jij en ik hebben geen 107’s.
Niet-Duroistas boeit die Merlijn niet zoveel, ik wil zelf een paar dubbele die ik heb verkopen. Komen ze aanzetten met dat ze nieuw bij die groenenogwat-winkels en Brandfield etc. te krijgen zijn.
Op de dial en caseback na zie ik geen verschillen. Miyota caliber zou het zelfde zijn. Indien ik besluit het glas te vervangen naar saffier kan ik verder kijken.
Géén Alpha 1993 Planet Ocean, maar WEL Pagani. Wat krom allemaal …