Casio Duro Marlin

Mag ik zeggen dat ik die Alpha niet mooi vind? :grinning:

Ja hoor, meningen zijn vrij. Dat ik die Parmigiani niet mooi vind, vind je vast ook niet erg. :smiley:

Correctie: Pagani dus.

Maar de “pointe” was dus: waarom WEL de ene “nabouw” tolereren, maar de andere niet.

Dat is forumsgewijs: metem met de bekende 2 3 4 etc. maten.

Nee. Smaken…

Pagani omdat ik al een Pagani had. Maar voor 63 euro kon ik die laatste met Seiko MegaQuartz niet laten liggen. Vakantieklokkie. Of op een BBQ. Niet helemaal happy wtb quality control. De crownstem wiebelt iets… Maar dat heb ik bij 106/107 ook waargenomen. En 0 positie wijzer zit er een fractie naast.

1 like

Is het Casio Marlin topic nu gekaapt door Pagani?

3 likes

nee… maar ben er helaas schuldig aan.

3 likes

“Wij zijn allen de @iGadgetman IGadgetman”, dus iedereen is er helaas schuldig aan.

( ter vergelijking: in WW2 zeiden mijn oom en 25 anderen: “Ik heb de spoorexplosie veroorzaakt”. )

On Topic weer nu: ik heb het volwassener exemplaar van het horloge,

zonder die zwaardvis-afbeelding op de dial. Mooier horloge zo, vind ik.

N.B. : de “Marlin” op de dial maakt het horloge ietwat kinderlijk

Daar ben ik nog niet over uit. Met of zonder de “Marlin”. Zijn er mooie mod dials eigenlijk? Enige wat ik wel wil doen is mineraal vervangen door saffier. Dat blijkt niet echt een grote klus. Zo lijkt het op JoeTuub. 106/107 zijn voor zover ik weet verder identiek. En waarom de import afwachten. Volgend jaar maar eens bij een Casio shop in de Filipijnen kijken.

Ik neem alle schuld op me. Mea Maxima Culpa of Máxima Mea Culpa. :pensive:

3 likes

Serieus?

Ik vind 'm alles behalve kinderlijk. Gewoon een mooie Marlin die er in feite echt op moet zitten, dat zit ie al sinds de jaren 80 op de LCD voorgangers. En op de achterzijde zit ie mooi gegraveerd.

Ik heb deze Kermit Marlin Duro met opzet op Amazon.com gekocht omdat ie in Nederland niet te krijgen is.

In de jaren 80 had ik deze: en oh wat zou ik die nog graag eens 2e hands kopen. Alleen de prijzen slaan helemaal nergens meer op…

7 likes

Eens, anders geen echte Duro :+1:.

Ik ben nu wel om. Eigenlijk hoort er een logo op de dial. Dat heb ik bij Z van Zelos. De 5 van Seiko. De Marlin moet op deze 106/107 zitten. Van deze jaren 80 casio wist ik niet dat daar al een Marlin op zat. Hier in Europa geeft die Marlin net dat beetje extra cachet. Een kenner ziet dat je er iets moeite voor hebt genomen.
Maar wat nu? Mijn zwarte en pepsi 107 dan maar verkopen en een 106 serie compleet maken?

2 likes

Het Marlin logo is echt cool. Spijt dat ik deze niet meer heb…
marlin1 marlin2 marlin3 marlin4 marlin5

7 likes

Voor het geld hoef je het niet te laten…

2 likes

En de 106 heeft een flinke Marlin op de achterzijde:

3 likes

Was uiteindelijk 68 euro kwijt voor de 106 Batman. Via Amazon. Belasting. Import. Pitney Bowes.

2 likes