Alle reageerders hebben er aan meegedaan, ikzelf incluis.
De saffieren zijn onderweg. Besloten de Pepsi’s 107 en de Batman 106 aan te passen. Op de Pepsi wil ik de AR rood zetten. De Batman krijgt een AR Blauw.
Kun je dat zelf wisselen? Is ie dan nog steeds goed waterdicht?
Ik heb gelukkig het afgelopen jaar een toolkit en zo’n glas/case press gekocht. Blaasbalgje, handschoentjes, gereedschap setje. Volgens het alom bekende/beruchte omnipotente YouTube moet dat vervangen niet zo moeilijk zijn. Waterdichtheid zit ik niet zo mee. Horloge kost je 60 euro. Maar er zit bij de 106/107 geen pakking tussen het glas en kast. Alleen bij de caseback. Nu heb ik een pakket met rubberringen allerlei afmetingen gekocht. En een siliconen applicator. Voor het geval dat. Maar ga toch niet zwemmen met horloge. Al heb ik dat wel een groot aantal keer met mijn Seiko5 SNZG gedaan.
One More Watch en een groot aantal andere kanalen laten zien hoe ze dat doen. Volgens mij is het meer werk de case te openen en de kroon eruit te krijgen. Dat is een heel klein puntje waar je op moet drukken.
Overigens wel benieuwd naar ervaringen hier van mensen die deze mod hebben uitgevoerd. Extra aandachtspunten.
Zojuist mijn mods op de Pepsi en de Batman uitgevoerd. Saffier, AR Rood en en Blauw. Met de hulp van Jody en One more watch de eerste mod uitgevoerd. Dat had voor een beginner nog wel wat kleine overkomelijke probleempjes. Chapter ring die niet op plek viel, rubbertje van de kroon die er was afgevallen. Toch goed gekomen. De 2e ging een stuk sneller. De Pepsi met een AR Rood was binnen 15 minuten afgerond.
Niet een nieuwe saffier afdichtingsring geplaatst. Beide horloges zijn recentelijk aangeschaft en ik ga er toch niet mee zwemmen of onder de douche.
Als afsluiting beide voorzien van een NATO.
Heel gaaf
Echt iets voor de Duro diehards.
Inclusief verstel gereedschap en endlinks.
Ja dat is wel vet! Maar is het een echte Casio band? Bijna duurder dan mijn Duro zelf
Nou, niet bij BOL. Voor een fractie bij Ali. Ik heb er 2.
Iets goedkoper in NL.
Hun prijzen voor de Duro zelf slaan helemaal nergens op. Bedankt voor de tip! Echt leuk idee maar ik hou het bij de AliExpress band die er vrijwel hetzelfde uitziet.
Je heb volkomen gelijk. De duros met visje blijven maar in prijs stijgen.
Identieke nieuwe model zonder visje is niet zo gewild.
Stukken goedkoper voor hetzelfde product.