Casio Duro Only

Goed om te weten. Die Marlin doet het hem gewoon.

Ik heb nu totaal 8 horloges als beginnend verzamelaar en eigenlijk vind ik het nu al aardig welletjes… De Duro komt er dan binnenkort hopelijk bij. Er zit weinig schot in de zaak bij Amazon.com

2 likes

Eerste pakket van oom Ali binnen: de band en sluiting die ook gebruikt zijn in het filmpje van JustOneMoreWatch.
De mdv had al een saffiertje en zat vandaag om een voormalige standaard skx-jubilee.


Op maat maken met splitpennen ging prima. Sluiting verwisselen was een makkie.
Band installeren was een k@tklus. Die dikke bandpennen zijn heel lastig in de gaatjes te manouvreren. 3x dacht ik dat ze allemaal goed zaten, 1x wiebelen en het schiet weer los.
Uiteindelijk is het allemaal gelukt.
Kwaliteit van de band… ik weet het niet. Het lijkt een solide band, maar het voelt te licht, als een goedkope citizenband die ik eerder heb gehad.
Sluit redelijk goed aan bij de kast, iets beter dan de skx jubilee.

De komende tijd maar eens kijken hoe het bevalt.

3 likes

Alvast veel plezier, ga je geen spijt van krijgen :+1::+1::+1:

1 like

Leuk sleutelen aan zo’n betaalbaar modelletje. De jubilee die ik heb sluit ook niet helemaal perfect aan op de kast.


Persoonlijk vind ik dit wel de band voor mijn duro.

Ik heb heel Ali afgestruind naar een Jubilee band van betere kwaliteit. Ik heb er uiteindelijk één gevonden waarvan de prijs nog net in verhouding ligt met het horloge.
Massieve schakels, sollid endlinks, clasp met beveiliging en bicolor net zoals de band.


In de advertentie wordt vermeld dat hij voor de Duro is, dus ik ga er vanuit dat de bevestiging goed aansluit op de kast.

7 likes

Ik schreef hierboven dat het installeren van de band met de dikke springbars niet eenvoudig was…
En deze ochtend liet de band spontaan los toen ik het horloge oppakte. Die dikke pennen niet gebruiken dus! Ik dacht dat de uiteindes dun waren, maar nee, het zijn net seiko fatbars.
Nu zit de band met gewone 22mm springpennen vast, installeren was een makkie en ik heb er meer vertrouwen in.

1 like

Gewoon de originele springpennen gebruiken voor de beste resultat.

1 like

Yes! Eindelijk gaat mijn eerste Duro op pad! :slightly_smiling_face:

4 likes

De tarck&trace is waardeloos, kan zo maar volgende week al binnen komen :wink:
Vol verwachting klopt je hart :sunglasses:

1 like

Ik moest al lang wachten op “shipped” en het bedrag is pas nu gereserveerd op de creditcard.

Die van mij kwam twee dagen eerder dan vermeld.
Afgelopen dinsdag ontvangen maar er kwam veel tegelijk binnen, dus nog niet eerder om gehad :sweat_smile:

Leuk ding!

5 likes

Oh wat is ie mooi! Kan niet wachten! Heb ook de groene besteld…

:slight_smile:. Erg mooi voor dit geld!

1 like

First world problems :slight_smile:
Jammer dat we in het Duro Only topic zitten anders had ik je gevraagd wat je nog meer had binnengekregen :stuck_out_tongue_winking_eye:

Dat valt mee hoor, maar dat is die gele Citizen. Die heb ik afgelopen twee dagen om gehad :slight_smile:

1 like

Hij is mooi hè. De stalen bracelet van Ali voor €14,- is ook een aanrader hoor:

Ook de sluiting is okay:

Plaatsen en op maat maken eenvoudig, tooltjes zitten er zelfs bij.

6 likes

Hier ook een stalen Ali van €16 net binnen, horloge komt nog. Betere kwaliteit dan Vostok en ook makkelijk in te korten, pennen gingen soepel uit de schakels. Afwachten hoe goed hij aansluit op de Duro.

2 likes

Hij is echt mooi! Ruim onder de €100 compleet en een super horloge. Veel plezier ermee!

Ik kan gedetailleerd volgen in welke Amazon facilities het horloge is geweest en vertrokken… Nu weg uit Wisconsin… Hopelijk snel naar Nederland :airplane:

1 like

:crossed_fingers:

1 like

Wat is je pols omtrek? Begreep dat de lugs vrij kort zijn. Ik hoop dat de mijne goed valt met 17,5cm pols

1 like