Casio Duro Only

Welke O-Ring/pakking gebruiken jullie als je de batterij vervangt? De mijne is er over één jaar waarschijnlijk pas aan toe, maarja je kan maar voorbereid zijn

@fdpg1963 Wow dat ziet er echt goed uit, bandje zal wel duurder zijn dan het klokje verwacht ik? Ik heb nu een goedkope rubber strap lekker soepel maar zeker niets vergeleken bij deze.

Nee ik heb 'm voor een scherpe prijs overgenomen uit het lichtblauw. Borealis banden zijn redelijk geprijsd, ook nieuw. Alleen zit je nog met invoer kosten. Dit is 'm:

1 like

Ga eens kijken vind het erg strak staan.

dit is wat ik nu heb.

4 likes

Het originele Casio bandje heb ik 1 dag gedragen, sterk maar stug. Verder zit ie soms op RVS schakelband van Ali en ik heb een paar Ali FKM en siliconen bandjes. Maar de Borealis voelt het fijnst aan je huid.

2 likes

Barton Elite rubber.

6 likes

Mijn ervaringen met FKM, siliconen en echt rubber: eigenlijk draagt het allemaal wel lekker met rubber als fijnste op de huid. Maar wat mij bij alle soorten bandjes stoort zijn de (enigzins) vierkante keepers die in je huid drukken aan de onderzijde, die beginnen mij uiteindelijk te irriteren bij alle varianten. Nu kun je 1 keeper soms nog wel weglaten als het bandje niet al te lang is.

Bij Barton krijg je 2 lengte stukken en de keeper blijft op zijn plaats door de uitstulping die in het gaatje past. Vergelijkbaar merk.
Hemsut Silicone Watch Bands, 18mm 20mm 22mm Quick Release Rubber Watch Strap voor mannen vrouwen zachte vervanging, 10 kleuren voor kiezen https://amzn.eu/d/0mJD6bn

2 likes

Vandaag op vakantie mijn duro flink laten vallen op een betontegel. Het originele glas is hier niet tegen bestand.
Heeft of weet iemand een goed adresje voor een sapphire? Ik weet dat ik ze bij Ali kan bestellen maar neem ze liever van iemand of een bedrijf uit Nederland over.
Voor nu heeft de duro weer een avontuur meegemaakt en de littekens om het te bewijzen. :laughing:

1 like

Nieuw hier, en naar aanleiding van mijn zoektocht naar een mooie maar simpele diver uitgekomen op een Casio Duro.

Een van de voorwaarden was groene dial, groene bezel, of, blauw-blauw. En warempel, ik liep tegen de Duro aan. Helaas niet in NL verkrijgbaar, maar wel via Amazon com. t was even prullen met een eenmalige creditcard, maar t is gelukt, en de Bluro is onderweg! Bedankt voor jullie inspiratie!

Volgende zoektocht, een mooie stalen band.
Ik zag de Ali store Timelee al genoemd, maar ik kwam zelf via de Wildfire store een zelfde band tegen met Casio en Marlin gravering tegen. Iemand hiermee bekend toevallig?

Ik twijfel nog tussen de oyster style band, of de Jubilee…
Wellicht ook een mooie nato zoeken e
én een FKM, liefst met clasp…iemand nog tips voor de laatste 2?

Alvast bedankt! Gr. Rick

1 like

Welkom bij de club Rick.
Voorbeeld 3 varianten voor de Duro.

1 like

1e klasse beater! :+1

5 likes

Prima stalen banden bij AliExpress waarbij je soms wel de bandpennen die ze erbij leveren niet kunt gebruiken omdat ze te dik zijn. Gewoon de origineel bijgeleverde Casio pennen gebruiken, zijn prima. Het originele bandje is toch vrij stug dus kan eraf.

1 like

Dan heb je ook meteen de 106 met Marlin op de wijzerplaat, levertijd is enkele weken maar dan heb je een heel toffe duiker! Ik heb de groene bezel “Kermit” Duro op Borealis rubber (overgenomen van een HF lid)

Welkom op het HF Rick!

De mijne…

4 likes

Zeker! De vis op de wijzerplaat is leuk, maar ik vind de caseback eigenlijk veel mooier met de Marlin erop! Die is van de 107 maar erg saai.

Hij zou rond 21 september moeten komen, redelijk vlot nog.

Ik had al een interessante band gevonden op Ali, maar ergens denk ik ook om nog even te wachten tot ik hem in handen heb. Stel dat ik de klok IRL toch niet mooi vind…

Heb wel wat ervaring met andere horloges, waaronder Festina, maar ik heb deze Casio nog niet eerder in het echt mogen aanschouwen.

Ik ben ook pas gaan zoeken toen het horloge thuis bezorgd was. Het originele Casio bandje viel tegen, degelijk maar stug. Maar de rest?

Ik was en ben nog steeds behoorlijk onder de indruk van deze Casio, vooral als je kijkt wat ie kost… Heel mooi en solide gebouwd en ondanks dat ie met 44mm behoorlijk groot is valt ie door de relatief korte en meegebogen lugs toch goed om mijn 17,5cm pols.
Twee minpuntjes voor mij: de (schroef)kroon vind ik vrij klein maar gelijk zetten is zelden nodig, af en toe het dagnummer doordraaien de 1e vd maand. Het datum venster vind ik wat te klein voor mijn leeftijd, nog net af te lezen zonder leesbril.

2 likes

Weet iemand of de zilveren Duro nog te krijgen is?

[EDIT] ik zie het al, ik heb weer wat leuks bedacht…

Dat wordt een speld zoeken in de hooiberg. :safety_pin: :gem:

1 like

Even voorstellen…na een aantal jaren afwezigheid toch maar weer op het forum aangesloten toen ik het item Casio Duro vond. Naast een diverse collectie ook een Duro in bezit als daily beater voor de zomer. In mijn collectie de beste prijs/kwaliteit verhouding. Ik ben benieuwd wat er allemaal nog langs komt hier

13 likes

Welkom terug! Echt een fijne degelijke duiker. Heel goede prijs/kwaliteit verhouding. Veel plezier ermee! Enige dat ik gedaan heb is het originele bandje vervangen door staal (AliExpress) of echt rubber (Borealis, overgenomen uit het lichtblauw). Zie post hierboven.