hallo,
nou ben ik al een tijdje bezig op het forum,
en nu moet ik toegeven…
dat zelfs ik erover zit te denk een G-shock aan te schaffen.
ik weet niet of deze topic al is geweest maar.
wat is nou de bruutste, vetste, meest klassieke of gaafste…
kortom kunnen jullie me even bijpraten over de wereld van de G-Shock.
en dan het liefst met plaatje.
en dit alles moet wel resulteren in een aanschaf van een G-shock.
heb 2 puntjes, hij moet een neutrale kleur hebben (zwart bruin of donkergroen)
en natuurlijk waterdicht (maar dat zijn ze denk ik allemaal )
dus HELP me.
al vast bedankt,
nanning
Wil je een analoge GW3000 serie of een digitale?
Wil je de klassieke vormgeving met de drie losse ronde display’s DW6900 Serie of vindt je de rechthoekige GW5600 serie mooier?
Wil je solar zodat hij automatisch wordt opgeladen?
Wil je multiband zodat de tijd altijd exact goed staat?
:S
Oké daar ben ik dan. Alle G-Shocks zijn 200m waterdicht dus je keuze is wat dat betreft niet beperkt. Wanneer je de woorden bruut, vet en klassiek noemt is er eigenlijk maar één serie die er uit springt. de 6900 serie. Deze wordt door heel veel hulpverleners, politie en militairen gebruikt. Het is eigenlijk het oermodel van Casio G-Shock.
De foto is van de simpelste en goedkoopste uitvoering. Een geweldige daily beater.
Wil je iets meer uitgeven kun je natuurlijk ook gaan voor een Solar en radiogestuurd horloge. Zorg wel dat je hem niet te lang in een doos opbergt want dan gaat je accu leeg. Voordeel is dat je altijd de juiste tijd hebt en hem kunt gebruiken om je andere horloges mee gelijk te zetten. De solar/Rcontrolled hebben typenummers die met GW beginnen. Dat is deze dus.
Ben je een strandmens kun je ook overwegen er één uit de GLX serie te nemen. Deze zijn voorzien van een getijden meter en maanstand. De layout is iets anders dan de normale 6900 modellen maar het is ook een heel fijn horloge.
Verder kun je nog de keuze maken tussen een normaal of inverse display dwz zwart met witte letters zoals hier.
Een normaal display is altijd makkelijker afleesbaar maar inverse is wel erg cool.
Er zijn natuurlijk heel veel modellen en die zul je zelf moeten gaan bekijken en zoeken. Hieronder vind je een link van het G-Shock archief ingedeeld in model nummers. http://mygshock.com/g-shock-watch-archive/
Let op want er staan modellen op die ook limited zijn. De kans is aanwezig dat je verliefd wordt op een model die heel moeilijk te krijgen is. Het zoeken en speuren is de helft van de lol vind ik altijd.
Mocht je een keus hebben gemaakt en je hebt hem besteld kun je in de tussentijd deze site bezoeken.
Daar vul je het nummer van de Casio module (uurwerk) in en je kunt de gebruiksaanwijzing er op A4 formaat uitprinten. Dit leest heel makkelijk en is veel prettiger dan het kleine dikke boekje wat je er bij krijgt. Bovendien kun je dan meteen aan de slag als je hem binnen hebt. Van de nieuwere modules is geen Nederlandse gebr.aanwijzing maar die kun je allemaal hier vinden. http://world.casio.com/wat/download/en/manual/
Veel succes met de zoektocht en als je iets hebt gevonden of wil weten zet je het gewoon in dit topic. En dat mag natuurlijk ook een totaal ander model zijn.
Ik wil daar nog wel even op reageren. Ik vind de 5600 serie ook behoorlijk klassiek en wat meer bescheiden. Alle functies/keuzes die dreski noemt zijn daarop ook mogelijk. Alleen dan is ie vierkant.
ben even aan het kijken
maar inderdaad wat een verschijdenheid aan horloges.
en inderdaad is een frogman wel erg leuk,
maar je hebt ze ook met een compas.
maar wie heeft hier ervaring mee,
werkt het een beetje een compas of hoogtemeter
of getijden en duikcomp??
ben even aan het kijken
maar inderdaad wat een verschijdenheid aan
horloges.
en inderdaad is een frogman wel erg leuk,
maar je hebt ze ook met een compas.
maar wie heeft hier ervaring mee,
werkt het een beetje een compas of hoogtemeter
of getijden en duikcomp??
gr nanning
Ik heb de Riseman MIB, en de hoogtemeter… die geeft slechts een indicatie op basis van de luchtdruk. De barometer functie die erop zit vind ik veel nuttiger. Handiger om op reis het weer een beetje in de gaten te houden. En die werkt naar mijn ervaring best goed.
Overigens zou ik meer letten op de functies die je echt nodig hebt. Ik bedoel, ik vind die gadgets erg leuk, maar hoe vaak gebruik ik nu nog de kompas of hoogtemeter nu er GPS op m’n smartphone zit? Veel liever heb ik uitgebreide tijdgerelateerde functies, zoals 5 in te stellen alarms met nog een snooze functie, of welke ik wel erg mis op m’n Riseman: timer die automatisch opnieuw aftelt.
De allereerste Protrek met solar was een flinke afknapper voor me. Een dure doch wijze les over het internet. Ik snapte er niks van toen ik het horloge in gebruik nam. High-tech functies als kompas, hoogtealarm, alti-, baro-, en thermometer. Maar ik kon basale dingen als de stopwatch niet vinden. En na bestudering van de gebruiksaanwijzing werd m’n vrees bevestigd… die dingen zaten er domweg niet op!?!
Nog een kleine opmerking over de klassiekers van G-shock: 1 van de afknappers voor me is dat de Set knop met 1 druk al in werking treedt. Hij zit meestal wel iets dieper in de kast om niet per ongeluk aan te komen, maar veel liever heb ik dat je em een paar secondes moet ingedrukt houden ie werkt.
Nog een kleine opmerking over de klassiekers van
G-shock: 1 van de afknappers voor me is dat de Set
knop met 1 druk al in werking treedt. Hij zit
meestal wel iets dieper in de kast om niet per
ongeluk aan te komen, maar veel liever heb ik dat
je em een paar secondes moet ingedrukt houden ie
werkt.
Dit verschilt ook per model idd. Ik heb het echter nooit als een nadeel ervaren. Ik heb hem nog nooit per ongeluk ingedrukt.
nou ik zou het wel tof vinden als de compas op een g-shock goed werkt.
ik heb namelijk geen zin om door de jugle te gaan lopen met een I-phone.
zijn de enege weken per jaar dat ik niet bereikbaar hoef te zijn.
en een i-phone is volgens mij daar ook niet voor gebouwd.
dus ik denk toch dat het een g-shock gaat worden met een leuke gadget,
en met wijzers (of beledig ik nu g-shock liefhebbers).
dus dan wordt de keuze wat makkelijker.
volgende vraag,
waar kan je het beste een g-shock kopen??
en ik heb ook geen idee van de omvang van een g-shock
(natuurlijk kan ik een spec lezen, maar hoe voelt een g-shock)
Nog een kleine opmerking over de klassiekers
van
G-shock: 1 van de afknappers voor me is dat de
Set
knop met 1 druk al in werking treedt. Hij zit
meestal wel iets dieper in de kast om niet per
ongeluk aan te komen, maar veel liever heb ik
dat
je em een paar secondes moet ingedrukt houden
ie
werkt.
Dit verschilt ook per model idd. Ik heb het echter
nooit als een nadeel ervaren. Ik heb hem nog nooit
per ongeluk ingedrukt.
Om heel eerlijk te bekennen… ik ook niet
Maar toch vind ik het principe van 2 sec ingedrukt houden veel prettiger.
nou ik zou het wel tof vinden als de compas op een
g-shock goed werkt.
ik heb namelijk geen zin om door de jugle te gaan
lopen met een I-phone.
zijn de enege weken per jaar dat ik niet
bereikbaar hoef te zijn.
en een i-phone is volgens mij daar ook niet voor
gebouwd.
dus ik denk toch dat het een g-shock gaat worden
met een leuke gadget,
en met wijzers (of beledig ik nu g-shock
liefhebbers).
dus dan wordt de keuze wat makkelijker.
volgende vraag,
waar kan je het beste een g-shock kopen??
en ik heb ook geen idee van de omvang van een
g-shock
(natuurlijk kan ik een spec lezen, maar hoe voelt
een g-shock)
groetjes nanning
Daar heb je wel weer gelijk in. In de jungle zou een kompas waarschijnlijk nuttiger zijn dan een alti- of barometer. Ik ben helaas geen G-shock met ABC combi tegengekomen. Dan kunnen ze meteen de Protrek afschrijven, want dat zou toch een ultieme reis G-shock zijn… en als het even kan nog GPS erbij ook
Maar mag toch wel even dagdromen? http://forums.watchuseek.com/f17/casio-fan-wishes-2011-a-466519.html
Maar voor wat er nu onder meer is op de markt met kompas Wademan
of Mudman (heeft ook thermometer en maanstand).
Op vakantie wil ik niet afhankelijk zijn van een batterijtje. Vooral niet met die leuke speeltjes als kompas, hoogtemeter en lichtjes. Bij Casio/G-Shock zou ik zeker voor een model gaan met solar.
nou ben al druk aan het zoeken,
en ja de wademan collectie is erg mooi.
en de mudman met compas ook.
dus ik denk dat ik maar ga zoeken naar 1 van de twee.
nu nog de kleur keuze.
bedankt voor de hulp.
gr nanning
nou ben al druk aan het zoeken,
en ja de wademan collectie is erg mooi.
en de mudman met compas ook.
dus ik denk dat ik maar ga zoeken naar 1 van de
twee.
nu nog de kleur keuze.
bedankt voor de hulp.
gr nanning
De Mudman met kompas is een stukje duurder, maar heeft daarvoor ook Tough Solar en Waveceptor met Multiband 6. Zoals ik eerder al schreef, wil ik op vakantie niet het risico lopen dat het batterijtje leeg raakt. Dat gaat vooral snel met die leuke speeltjes als kompas, hoogtemeter en lichtjes. Bij Casio/G-Shock zou ik zeker voor een model gaan met solar. En met Waveceptor heb je geen omkijken meer naar of je horloge wel op de juiste tijd staat (uitgezonderd het checken of ie een ontvangsticoontje heeft). Radiografisch krijgt ie namelijk dagelijks de juiste tijd binnen. En met multiband 6 kan ie dat in Amerika, Europa, China en Japan.
Van de Mudman zijn er momenteel 2 kleuren, eentje die ik al eerder getoond heb.
GW-9300-1JF
En de limited GW-9300GB-1JF
Persoonlijk heb ik de voorkeur voor “stealth” uitvoeringen, maar dat gouwe op een G-shock vind ik niet passen. Liever had ik dat de details gewoon zwart of zilver kleurig zijn, zoals op m’n Riseman