Ik zou gaan voor de witte indices. Zoals jij zegt, die stealth is echt, maar dan ook écht slecht afleesbaar.
@lasteraar is het okee als de topictitel aangepast wordt?
Met Ga-2100 in de titel, is wel handig aangezien het enkel over dit model gaat
Heb het maar direct aangepast…
Waarom is die lume zo belangrijk? Er zit een licht knopje op.
Dit is de stealth Ga-2100-1a1er. Zeer zwart, met daglicht is ie afleesbaar, in schemer moeilijk en in het donker is het onmogelijk de tijd te zien
Hier naast een Gw-5000. De stealth is net wat lichter en een tikje groter, maar ietsje platter. Toch draagt ie even comfortabel als de square.
Links de Gw-5000 met dikkere caseback.
De schroefjes hadden zwart gemogen en evt de knoppen ook.
De sluiting is van plastic…
Het bandje is bijna zo goed als die van de Gw-5000. Gelukkig wel stukken beter (lees: minder hardplastic gevoel) dan de 5610 series.
Het bandje heeft quickrelease springbars dus we kunnen van G-Shock zoals we gewend zijn een heel regiment van kleuren verwachten zodat je zelf vanalles kunt combineren. Als je wat google dan zie je dat er eind nov. al een paar andere kleuren aan komen.
Het glas is vlak en spiegelt, er is zeker geen anti reflective coating aanwezig. Maar dat had ik ook niet verwacht voor dit geld. Het glaasje ligt iets dieper als de bezel dus die is daardoor in de meeste omstandigheden mooi beschermd.
Het schermpje is klein en zwart, heel zwart. De module heeft wereldtijden, stopwatch, timer, vijf alarmen en het hoofdscherm heeft gewone tijd of datum. Het zit er allemaal op maar de afleesbaarheid is erg matig.
Bij daglicht:
In minder licht:
In het donker:
Ik vind het een gave echte G-shock/stealth horloge
Er is ook eentje in volledig rood, ook heel gaaf maar wel erg rood ik wacht even op eentje in bijv. volledig militair groen.
Fijn dat er nu een analoog model is in vergelijkbaar formaat als de Square series.
Nou nog eentje dan
Bedankt voor de uitgebreide post. Stijl en praktische toepasbaarheid zullen vaker tegengestelde grootheden zijn.
Ik ben benieuwd wat ik er van vind zodra de zending binnen is! Gelukkig heeft @Skv al een back-up plan geboden
Waar vind je die? Eerder stonden ze alleen op de Thaise site geloof ik. Alleen de eerste is vet.
Ik heb deze hier in Thailand staan te bekijken maar de prijs hier…man man. 4500 THB. (135€) no discount sir.
Men had de rode (erg rood hoor) donkere en de “witte” die toch wel mijn voorkeur geniet.
Ok, bye bye sir
Nee gewoon lachen en doorlopen.
Omg ! Wat een gedrochten
Als iemand hem sneller zou willen, ik heb nog een nieuwe full black en eentje met witte indices.
Een van beiden mag gaan, voor meer details pm
https://www.kish.nl/nl/1492633/ga-2100ths-1aer-g-shock-throwback-1990s/?pos=133
Haha, wat een geniaal ding.
Nieuw kleuren in aantocht:
https://www.g-central.com/g-shock-ga-2100su-ga-2110su-layered-bezel/
I like it!
Net die zwarte gekocht! Echt een leuke klok
ja die gele wil ik wel