Ik kwam dit tegen: een met olie gevulde Casio LCD overleeft 5000 meter diepte! Leuk modje en ook nog zelf te doen, sort of…
Is zeker zelf te doen. Er zijn er al een aantal voorgegaan op HF
En het blijkt dus ook met LCD te werken…
Waarschijnlijk werkt het met lcd beter, omdat de wijzers van een analoog horloge toch iets meer weerstand ondervinden en dus minder lang op met een batterijtje doen.
Cool filmpje
Hydromodden van Quartz uurwerk (3 hander) was niet echt een succes, uurwerk hield door de extra weerstand na 1-2 jaar mee op omdat plastic tandwielen versleten.
Heb dit ook geprobeerd met dunnere olie met als gevolg dat olie langzaam door alle gaten/ kieren van het horloge naar buiten kwam.
Heb later dit ook bij een aantal Casio met digitale displays gedaan. Op zich geinige mod maar hier is het visuele effect niet te zien “dat de wijzers op het glas te liggen”. Ben zelf geen duiker dus geen idee of mn horloges nou bestand zijn tot 5000 meter. Batterij vervangen is wel echt een drama dus advies is om een Casio met Solar te doen scheelt hoop rotzooi.
Leuk. Dan overleeft je horloge de maximale diepte waar jij een soort van terug kan komen (na vele jaren van voorbereidingen, of met speciale gassen en zo) met een factor 20.
Ik krijg al last van m’n oren bij vijf meter diepte
Ik krijg dat thuis al…
Geen enkel mens kan op 5000 meter diepte overleven.
Ik bedoelde “overtreft”, maar autocorrect maakte er “overleeft” van. Damn you, Gboard!